بررسی یک افسانه؛ هر روز در زهره معادل 243 روز در زمین است؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، همه ما چیزهای عجیبی درباره این شنیده ایم که مثلا اگر از بین دو فرد دوقلو یکی از آنها به فلان سیاره برود وقتی بعد از چند روز به زمین برگردد برادر یا خواهرش پیر شده اما خودش جوان مانده چرا که هر روز در سیارات مختلف معادل چند سال بر روی کره زمین است.

بررسی یک افسانه؛ هر روز در زهره معادل 243 روز در زمین است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل ، یک روز متوسط در سیاره خواهر کره زمین یعنی زهره به طور خیره کننده 243 روز زمینی به طول می انجامد و تحقیقات جدید نشان می دهد که از یک روز به روز دیگر می تواند تا 20 دقیقه متفاوت باشد.

دانشمندان متخصص در سیاره ها و کهکشان راه شیری که دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس مستقر هستند طی 15 سال گذشته بارها و بارها با سیگنال رادار از سطح ونوس برخورد کرده اند و این فرضیه 243 روز را مورد بررسی قرار داده اند.

قبلا دانشمندان به این نتیجه رسیده بود که یک روز در زهره می تواند معادل 234 روز در کره زمین باشد اما اکنون تحقیقات جدید نشان می دهد که طول روز در زهره می تواند تا 20 دقیقه هم متغیر باشد؛ یعنی 20 دقیقه کمتر یا بیشتر که همین 20 دقیقه می تواند تفاوت زیادی را با آن 243 روز به وجود بیاورد.

این تیم تحقیقاتی می گوید احتمال این این تغییر به دلیل جو ضخیم است. زهره 93 برابر جرم بیشتری از زمین دارد.

با این حال زهره یا همان ونوس هنوز یک معما است. این سیاره با اینکه همسایه کره زمین به شمار می رود است اما به جز ابرهای مات و غرق در منظره ای سخت که توسط باران اسیدی گرفته شده است ، چیز دیگری از خود نشان نمی دهد.

این تیم همچنین کشف کرد که هسته زهره دارای شعاع 2 هزار و 174 مایل ، مشابه شعاع 2 هزار و 165 مایل زمین است. اما با این حال این تیم تحقیقاتی از دانشمندان هنوز نمی توانند بگویند که آیا هسته زهره مایع است یا جامد.

نویسندگان این مطالعه می گویند که درک اندازه هسته ، سرعت چرخش و شیب دقیق محور به برنامه ریزی برای ماموریت های فرود آینده در سیاره زهره کمک می کند.

زمین و زهره اشتراکات بسکمک دارند ، هر دو سیاره سنگی هستند و تقریباً هر دو اندازه ، جرم و چگالی یکسانی دارند.

با این حال ، دو جهان در مسیرهای بسیار متفاوت تکامل یافتند چرا که اثر گلخانه ای بر روی زهره ، آن را به عنوان گرمترین سیاره منظومه شمسی ثبت کرده است.

موارد بنیادی مانند چند ساعت در یک روز زهره داده های مهمی را برای درک تاریخ های واگرا در این جهان های همسایه فراهم می کند.

پروفسور ژان لوک مارگوت رهبر این تیم تحقیقاتی گفت: ونوس سیاره خواهر ما است ولی هنوز خصوصیات اساسی این سیاره ناشناخته مانده است.

بر اساس گزارش این تیم تحقیقاتی تغییر در چرخش و جهت گیری زهره چگونگی پخش جرم در این سیاره را نشان می دهد که به نوبه خود به بینش شکل گیری اصلی آن دامن می زند.

این امر به آنها این امکان را می دهد تا تاریخ آتشفشانی آن و اینکه چگونه زمان سطح جهانی بیگانه را تغییر داده بهتر درک کنند.

بدون اطلاعات دقیق در مورد نحوه حرکت این سیاره ، هرگونه تلاش برای فرود در آینده بی معنی است. یعنی اگر بدون تکمیل تحقیقات یک فضاپیما از مدار کره زمین به سمت این سیاره خارج شود این خارج شدن می تواند منجر به سقوط در یک دهانه این سیاره و یا سقوط بر روی سطح آن شود و به نظر نمی رسد با شرایط کنونی امکان فرود سالم بر روی سیاره زهره وجود داشته باشد.

مارگوت گفت: بدون این اندازه گیری ها ، ما اساساً کور پرواز می کنیم.

اندازه گیری های جدید رادار نشان می دهد که یک روز متوسط در ونوس 243.0226 روز زمینی طول می کشد؛ تقریباً دو سوم سال زمینی یا حدود 5832 ساعت است.

این رقم قبلاً به شکل های مختلفی ارائه می شد و در طول دقیق آن اختلاف نظرهایی وجود داشت. از هر جهت اندازه گیری ها تا 20 دقیقه متفاوت است. همانطور که در سطور پیشین بیان شد جو سنگین زهره احتمالاً عامل این تغییرات است ،چرا که جرم آن در حدود 93 برابر جرم موجود در زمین است.

این اتفاق در کره زمین نیز رخ می دهد ، اما تنها یک میلی ثانیه ممکن است تفاوت داشته باشد.

در 21 نوبت از سال 2006 تا 2020 ، مارگوت و همکارانش از آنتن گلدستون به طول 70 متر در صحرای موهاوی کالیفرنیا امواج رادیویی را به سمت زهره هدف قرار دادند.

چند دقیقه بعد این امواج با برخورد با پژواک در گلدستون و رصدخانه گرین بانک در ویرجینیا غربی از زهره به زمین بازگشتند.

تأخیر دقیق بین دریافت در دو مرکز ، تصویری از سرعت چرخیدن زهره را فراهم کرد که اطلاعات بیشتری را درباره نحوه چرخش زهره در اختیار دانشمندان قرار داد.

این می تواند به دانشمندان و مهندسان آینده کمک کند تا یک مأموریت فرود به سیاره زهره ما را برنامه ریزی کنند.

تا به امروز فقط اتحاد جماهیر شوروی سابق بر روی سیاره زهره فرود آمده است. Venera 7 اولین فرود نرم در سال 1972 را رقم زد اما داده های بسیار محدودی را به دست می آورد.

Venera 8 اولین فرود کاملاً پیروز در یک سیاره دیگر و Vanera 9 اولین فضاپیمایی بود که عکس هایی از سطح یک سیاره دیگر ارسال کرد.

آخرین مأموریت فرود Vanera 14 در سال 1981 بود.

تعدادی از مأموریتهای زهره توسط آژانسهای مختلف فضایی در دست توسعه هستند که بیشتر آنها برای گردش به دور سیاره یا کاوش جو هستند.

سه مورد قبلاً توسط ناسا رد شده اند ، اگرچه در آینده ممکن است برگردند.

برخی مطالعات حاکی از آن است که در 750 میلیون سال پیش زهره می توانست دارای آب مایع و شرایط مناسب برای زندگی باشد.

آژانس فضایی ایالات متحده در حال کار بر روی مریخ نوردی به نام زفیر (Zephyr) است که با کاوش در سطح سیاره اطلاعات بیشتری را جمع می کند.

یافته ها در مجله Nature Astronomy منتشر شده است.

منبع: دیلی میل / مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1476

به "بررسی یک افسانه؛ هر روز در زهره معادل 243 روز در زمین است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی یک افسانه؛ هر روز در زهره معادل 243 روز در زمین است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید