بارش برف و باران در این 11 استان؛ یخبندان در بعضی استان ها ، ورود سامانه نو بارشی به کشور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، سازمان هواشناسی با پیش بینی یخبندان در برخی استان ها برای روز جاری، از بارش و برف و باران در 11 استان طی روز آینده اطلاع داد.

بارش برف و باران در این 11 استان؛ یخبندان در بعضی استان ها ، ورود سامانه نو بارشی به کشور

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی در آخرین پیش بینی های خود از شرایط جوی کشور اظهار داشت که امروز (26 دی) در بعضی منطقه ها جنوب و جنوب غرب بارش پراکنده باران و در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف رخ می دهد. بعلاوه از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در بوشهر و بعضی منطقه ها واقع در خوزستان و جنوب و غرب فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می رود.

سه شنبه (27 دی) با تقویت سامانه بارشی در خوزستان، بوشهر، فارس، نیمه غربی و شمالی هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، کرمان، یزد و بعضی منطقه ها خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان بارش باران و برف پیش بینی می گردد. این بارش ها در فارس و بوشهر شدت بیشتری خواهد داشت.

چهارشنبه (28 دی) در منطقه های از کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و هرمزگان بارش باران و برف رخ می دهد. پنجشنبه (29 دی) در جنوب سیستان و بلوچستان و از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز آدینه (30 دی) در بعضی منطقه ها استان های ساحلی دریای خزر بارش پیش بینی می گردد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

امروز صبح در استان های واقع در غرب، مرکز و دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان یخبندان رخ می دهد.

از سه شنبه (27 دی) تا آخر هفته افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور دور از انتظار نیست.

از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز آدینه در نوار شرقی و بعضی منطقه ها جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در بعضی منطقه ها خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد.

امروز شمال خلیج فارس، سه شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و آدینه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2054

به "بارش برف و باران در این 11 استان؛ یخبندان در بعضی استان ها ، ورود سامانه نو بارشی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در این 11 استان؛ یخبندان در بعضی استان ها ، ورود سامانه نو بارشی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید