بارزانی: آماده همکاری همه جانبه با دولت جدید واشنگتن هستیم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، دفتر اطلاع رسانی دولت اقلیم کردستان عراق طی بیانیه ای از دیدار شادمان بارزانی نخست وزیر اقلیم با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد خبر داد.

بارزانی: آماده همکاری همه جانبه با دولت جدید واشنگتن هستیم

در این دیدار که با حضور راب والر سرکنسول آمریکا در اربیل، انجام شد؛ اوضاع عراق و راهکارهای تقویت روابط بین اقلیم کردستان و آمریکا بررسی شد.

بارزانی در این رابطه گفت: اشراف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به اوضاع عراق و اقلیم کردستان، مایه خرسندی است و اربیل آماده همکاری و هماهنگی با واشنگتن برای تقویت و توسعه روابط در تمامی زمینه ها است.

در این دیدار همچنین مذاکرات میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق، انتخابات عراق و اهمیت تداوم هماهنگی برای مقابله با تهدیدات تروریستی و پیامدهای اقتصادی و سیاسی ناشی از آن مورد بررسی قرار گرفت.

خوشامدگویی بارزانی به بایدن دموکرات در حالی است که با روی کار آمدن وی، نگرانی ها از بابت فعال شدن دوباره نقشه تجزیه عراق افزایش یافته است.

بایدن جزئی از اعضای دموکرات کنگره بود که لشکرکشی آمریکا به عراق را در سال 2003 تائید کرد.

وی در جریان مقاله خود که در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در سال 2006 منتشر شد، طرح تجزیه عراق بر اساس مبانی طایفه ای و نژادی را مطرح کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1325

به "بارزانی: آماده همکاری همه جانبه با دولت جدید واشنگتن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارزانی: آماده همکاری همه جانبه با دولت جدید واشنگتن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید