اپل بیش از 40 میلیون آیفون 13 در تعطیلات سال نوی میلادی فروخته است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یکی از افشاگران مشهور در جدیدترین گزارش خود نوشته که فروش سری آیفون 13 در ماه دسامبر بسیار خوب بوده و رشد سرویس های نرم افزاری اپل هم همچنان ادامه دارد. این در حالی است که طی هفته های گذشته بعضی گزارش ها از کاهش تقاضا برای آیفون 13 خبر می دادند. به عنوان مثال در گزارش خبرگزاری بلومبرگ آمده که اپل به علت کاهش تقاضا برای این گوشی ها، سفارش قطعات مورد احتیاج را کاهش داده است.

اپل بیش از 40 میلیون آیفون 13 در تعطیلات سال نوی میلادی فروخته است

این خبرگزاری بعلاوه اعلام نموده بود که آمار فراوری سری آیفون 13 به علت کمبود تراشه با کاهش 10 میلیونی روبرو خواهد شد. اما حالا این افشاگر اوضاع فروش آیفون 13 را جور دیگری نشان می دهد. به طور تعیین، ظاهرا در فصل تعطیلات که معمولا به چند ماه حوالی تعطیلات کریسمس و سال نو اطلاق می شود، اپل توانسته حدود 40 میلیون آیفون 13 به فروش برساند که از این رقم، فقط حدود 12 میلیون دستگاه طی چند هفته گذشته به فروخته شده است.

در رابطه با کاهش آمار فروش آیفون 13 گفته می شد که به علت طولانی بودن زمان تحویل، کاربران زیادی از دریافت این مدل های نو انصراف داده اند. اما به نظر می رسد اپل پیروز شده مسائل زنجیره تامین را رفع کند و حالا کاربران در صورت خرید آیفون 13 در کمتر از یک هفته به مدل موردنظر خود دست پیدا می نمایند.

در این گزارش بعلاوه به رشد سرویس های نرم افزاری اپل هم اشاره شده است که ظاهرا ارزش این سرویس ها حالا به حدود 1.5 تریلیون دلار می رسد. این افشاگر پیش بینی نموده که کمبود دنیای تراشه مشکل مهمی برای اپل محسوب نمی شود و این شرکت در سال 2022 به اولین شرکت 3 تریلیون دلاری تبدیل خواهد شد.

در این گزارش به طور تعیین به اهمیت بازار چین برای اپل اشاره شده زیرا بخش مهمی از این فروش در کشور چین اجرا شده است. مدتی قبل شرکت کانترپوینت ریسرچ گزارش داد که آیفون 23.6 درصد از سهم فروش بزرگ ترین شرکت گوشی هوشمند دنیا را نسبت به ماه قبل که 22 درصد بود، به خود اختصاص داده است. این مؤسسه تحقیقاتی بر این باور است که صعود اپل به رتبه اول در چین به علت محبوبیت سری آیفون 13 است که ویژگی هایی مانند بهبود کیفیت عکس، عمر باتری بیشتر و دیگر تعیینه های مجذوب کننده را تقریبا با قیمتی مشابه با سری آیفون 12 به ارمغان می آورد.

البته همانطور که احتمالا می دانید، بیشتر شرکت ها در فصل تعطیلات به طور قابل توجهی با افزایش آمار فروش روبرو می شوند و بعد از آن، برای مدتی فروش گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. از سوی دیگر، مدت ها قبل شرکت TrendForce پیش بینی کرد که سهم بازار آیفون در سه ماهه چهارم 2021 به 23.2 درصد می رسد. این در حالی است که در سه ماهه سوم سهم بازار آیفون 15.9 درصد بوده و اگر این پیش بینی محقق شود، اپل می تواند جایگاه سامسونگ را به عنوان بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند تصاحب کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل در سه ماهه دوم 2021 حدود سه چهارم سهم فروش گوشی های بالارده را به خود اختصاص داده که خبر از رشد 54 درصدی نسبت به سال گذشته می دهد. اپل از جمله شرکت هایی است که کاربران وفادار زیادی دارد و بسیاری از کاربران آیفون هنگام تعویض گوشی خود، ترجیح می دهند مدل نو آیفون را خریداری نمایند. بخشی از این موضوع به قدرت برند اپل برمی شود که طی سال های گذشته توانسته نام خود را به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین برندهای تکنولوژی تثبیت کند. از طرف دیگر زیست بوم این شرکت هم نقش مهمی در این محبوبیت ایفا می نماید.

به زودی گزارش های مربوط به عملکرد شرکت ها در سه ماهه چهارم 2021 منتشر می شود و باید ببینیم آیا اپل پیروز به کنار زدن سامسونگ شده است یا نه. در همین زمینه نباید نام شیائومی را از قلم بیندازیم که برای اپل و سامسونگ به رقیب قدرتمندی تبدیل شده است.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1823

به "اپل بیش از 40 میلیون آیفون 13 در تعطیلات سال نوی میلادی فروخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بیش از 40 میلیون آیفون 13 در تعطیلات سال نوی میلادی فروخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید