انجام بیش از 10 هزار بازرسی از کارگاه های فعال

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه در استان 24 بازرس کار در حال فعالیت هستند، گفت : سالانه بیش از 10 هزار بازرسی کار از کارگاه های فعال انجام می شود.

انجام بیش از 10 هزار بازرسی از کارگاه های فعال

علی مرادی معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ضریب حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی نسبت به دیگر کارگاه ها بسیار بالاتر است و به همین دلیل بازرسی های این طرح ضربتی با تمرکز بر این کارگاه ها اجرا شده است.

معاون روابط کاراداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال جاری 10 هزار و 740 مورد بازرسی موردی و حادثه ناشی از کار در استان از طریق بازرسین کار اجرا شده است، اضافه کرد: از این تعداد بازرسی اجرا شده 2 هزار و 31 مورد از کارگاه های پرخطر در صنعت ساختمان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آسیب های ناشی از کار، مسائل بسیاری برای افراد، کارگاه ها و خانواده های کارگران ایجاد می کند، اظهار نمود: در 6 ماهه اول سال جاری نیز تا به امروز چهار هزار و 976 مورد بازرسی از کارگاه های سطح استان اجرا شده است.

مرادی بیان اینکه به شعار ایمنی قبل، حین و بعد از انجام کار اعتقاد داریم، اضافه کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی و صیانت از نیروی کار با ایمنی کار در دستور برنامه ریزی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان واقع شده است.

وی یادآور شد: برای رسیدن به هدف کاهش خطرات ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی نیازمند همراهی سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها هستیم.

بازرسی ها حوادث ناشی از کار را کاهش می دهد

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ابراز امیدواری از اینکه این بازرسی ها در افزایش فرهنگ ایمنی، شاهد کاهش حوادث ناشی از از کار باشیم گفت: تلاش داریم در اجرای ماده 105 قانون کار برای صیانت از نیروی کار هیچ گونه چشم پوشی و اغماضی در بازرسی ها وجود نداشته باشد و به ارتقای حداکثری ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه ها دست یابیم.

امیرپرویز نیما با بیان اینکه در سال گذشته 288 مورد حادثه ناشی از از کار برای کارگران از طریق بازرسین کار بررسی شده است، اضافه کرد: از این تعداد بازرسی اجرا شده 157 مورد یعنی 55 درصد حوادث ناشی از کار بررسی شده، در کارگاه های ساختمانی رخ داده است که نزدیک به 20 مورد منجر به فوت شده است.

وی اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال 789 مورد از کارگاه های ساختمانی بازرسی شده است که 151 مورد منجر به حادثه ناشی از کار بوده است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2005

به "انجام بیش از 10 هزار بازرسی از کارگاه های فعال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 10 هزار بازرسی از کارگاه های فعال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید