انتشار فراخوان اولین جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، هادی احمدی روئینی با اعلام این خبر اعلام کرد: پس از هفت دوره برگزاری جایزه طراحی داخلی ایران، تصمیم گرفته شد با توجه به اهمیت بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر کشور و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی، حوزه بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر از این دوره به بعد به صورت بخشی جدا و کاملا مستقل در این رویداد تعریف می گردد.

انتشار فراخوان اولین جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به رویکردها و اهداف برگزاری نخستین جایزه بازسازی و احیا شرح داد: فرهنگ سازی در سطح ملی برای حفاظت، پیشگیری از تخریب و اقدام به شناسایی، ثبت، بازسازی و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و معاصر کشور، ایجاد حساسیت بین دست اندرکاران اعم از سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه، کارفرمایان، متخصصان و دانشجویان این حوزه دانشگاهی و افکار عمومی به موضوعات بازسازی، احیا و ارتقای سلیقه عمومی برای افزایش توجه به این حوزه و در نهایت همراهی در حفظ و نگهداری مواریث ارزشمند معماری و شهرسازی کشور، ترغیب هرچه بیشتر سازمان ها و نهادهای دولتی و همچنین بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه بازسازی و احیا و شناسایی و معرفی نسل جدید طراحان و مجریان حوزه بازسازی و انتقال تجارب نسل های قبل از جمله اهداف اولین جایزه بازسازی و احیا است.

احمدی روئینی توضیح داد: شرکت در تمامی بخش های جایزه بصورت همزمان، انفرادی و یا گروهی برای عموم معماران، دفاتر معماری، مهندسین مشاور، طراحان، فعالان این حوزه و… آزاد بوده و شامل پرداخت هزینه ثبت نام در سایت aoa.ir است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با اشاره به بخش های مختلف این رویداد گفت: علاقه مندان می توانند آثار خود را در پنج بخش بازسازی و احیای بناهای تاریخی، بازسازی و احیای بناهای معاصر، بازسازی و احیای بافت ها و محوطه های تاریخی، معماری میان افزا در بافت ها و محوطه های تاریخی و بخش مقاله های نقد در موضوعات بازسازی و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و معاصر ایران تا ساعت 24 روز 14 آبان 1399به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

او اضافه نمود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور مراجع و سازمان های ذی ربط برگزاری مراسم اختتامیه رویدادها تا اطلاع ثانوی مقدور نخواهد بود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 1- 88342960 یا [email protected] در ارتباط باشند.

میراث آریا

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1061

به "انتشار فراخوان اولین جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فراخوان اولین جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید