اقدام جنجالی فدراسیون بدنسازی و تکذیب یک ادعا، هیچ دخالتی ندارند!

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، انتشار یک اطلاعیه از سوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به منظور دعوت ورزشکاران برای ساخت یک برنامه تلویزیونی آتش اختلاف و درگیری بین این فدراسیون و انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزشهای همگانی را روشن کرد.

اقدام جنجالی فدراسیون بدنسازی و تکذیب یک ادعا، هیچ دخالتی ندارند!

پس از انتشار این اطلاعیه فرخ کیا رئیس انجمن آمادگی جسمانی در مصاحبه با خبرنگاران به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: اخیرا اطلاعیه ای مبنی بر شروع آزمون ورودی ورزشکاران جهت مسابقاتی تحت عنوان تهمتن از طرف فدراسیون بدنسازی منتشر شده که همانطور که خارج از اختیارات این فدراسیون بوده و آیتم های مدنظر آن مربوط به انجمن آمادگی جسمانی و انجمن کراسفیت بوده و به هیچ عنوان ارتباطی با فعالیت های ذاتی رشته پرورش اندام ندارد. رشته های فدراسیون بدنسازی تعیین می باشند و با تایید وزارت ورزش و جوانان به عنوان ناظر قانونی فعالیت می نمایند.

به دنبال اظهار نظر رئیس انجمن آمادگی جسمانی واکنش های تندی از سوی بعضی مسئولان فدراسیون بدنسازی صورت گرفت. یکی از این واکنش ها از سوی سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام انجام شد.

حسن رهنماییان که تاکید نموده است احتیاج نیست انجمن آمادگی جسمانی وظایف و مسئولیت های این فدراسیون را یادآور گردد، درباره مسابقه تهمتن که با همکاری فدراسیون بدنسازی و شبکه نسیم به زودی ضبط و پخش خواهد شد، گفت: این یک همکاری دوجانبه بین فدراسیون و صداوسیماست.

رهنماییان این اظهار نظر را در مصاحبه با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی انجام داده و تاکید نموده است: دوستان در فدراسیون همگانی و انجمن آمادگی جسمانی هم می توانند مسابقه ای را زیر نظر همان فدراسیون برگزار نمایند. ضمناً اگر احتیاج به صحبت، مذاکره و یا حتی مصاحبه ای باشد، بهتر است رییس فدراسیون ورزش همگانی انجام دهد؛ نه اینکه رییس یک انجمن درباره فعالیت یک فدراسیون دیگر صحبت کند.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش انجام در حالی تاکید نموده است که مسابقه تهمتن یک همکاری دو جانبه بین فدراسیون صداوسیماست که تهیه نماینده و کارگردان این برنامه اظهارات او را تکذیب و تاکید نموده است که این مسابقه هیچ ارتباطی با فدراسیون بدنسازی ندارد!

رضا نصیری تهیه نماینده و کارگردان برنامه تهمتن در این مورد گفته است: این برنامه در زمینه استقامت، قوای جسمانی، سرعت عمل و... شرکت نمایندگان را به چالش می کشد و هر فردی که این توانایی را دارد می تواند وارد مسابقات گردد و محدودیت خاصی وجود ندارد. هر کسی این تعیینات و توانمندی را داشته باشد می تواند وارد مسابقات گردد.

وی درباره فدراسیون متولی این برنامه توضیح داد: تمام فدراسیون های ورزشی می توانند درگیر این مسابقه شوند و ورزشکاران خود را به ما معرفی نمایند، اما در نهایت انتخاب با تیم برنامه ساز است و فدراسیون ها تنها می توانند نقش مشورتی داشته باشند. حتی افرادی هم که در قالب هیچ فدراسیون ورزشی فعالیت ننموده باشند نیز می توانند در این مسابقه خود را محک بزنند؛ حتی یک کشاورز در دورترین نقطه کشور.

وی درخصوص اینکه گفته می گردد فدراسیون بدنسازی متولی اجرا و برگزاری این برنامه است، شرح داد: به هیچ عنوان اینطور نیست و ربطی ندارد. تیزر برنامه و فراخوان در تلویزیون و شبکه نسیم پخش شده است تا شرکت نمایندگان اعلام آمادگی نمایند. البته فدراسیون بدنسازی هم هیچ وقت چنین ادعایی نداشته است، نامه ها و مدارک آن هم موجود است. این فدراسیون تنها 40-50 ورزشکار را که مناسب حضور دیدند، معرفی کردند. وقتی صدا و سیما کار را جلو می برد، برنامه تحت سیاست های خودش است. در این برنامه دنبال معرفی الگوهای اخلاقی رفتاری و ورزشی هستیم و هر فردی در هر قشری می تواند خود را به چالش بکشد.

به گزارش خبرنگاران، تهیه نماینده و کارگردان این برنامه در حالی تاکید نموده که فدراسیون بدنسازی هیچ وقت ادعایی در خصوص همکاری با این برنامه نداشته است که بر روی صفحه فدراسیون بدنسازی در اینستاگرام قید شده است این مسابقات با همکاری فدراسیون و شبکه نسیم ضبط خواهد شد.

اظهار نظرهای متناقضی که در خصوص این برنامه مطرح شده ابهاماتی را در خصوص آن ایجاد نموده و به نظر می رسد در آینده اتفاقات بیشتری را همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1523

به "اقدام جنجالی فدراسیون بدنسازی و تکذیب یک ادعا، هیچ دخالتی ندارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جنجالی فدراسیون بدنسازی و تکذیب یک ادعا، هیچ دخالتی ندارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید