مجذوب کننده سازی پیغام رسان های داخلی ، تنوع می تواند کاربران را به سمت پلتفرم های بومی راهنمایی کند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، پس از اعمال محدودیت بر 2پلتفرم محبوب و مورد استفاده کاربران و کسب وکارهای اینترنتی، قاعدتا باید راهکارهای مختلفی برای کوچ کاربران به پلتفرم های داخلی اندیشیده می شد.

مجذوب کننده سازی پیغام رسان های داخلی ، تنوع می تواند کاربران را به سمت پلتفرم های بومی راهنمایی کند

سرعت بالا، مجذوب نمایندهیت در رابط کاربری، پایداری سرویس و مهم تر از همه اعتمادسازی، بخشی از مواردی است که می تواند ایرانی ها را به سمت استفاده از سرویس های داخلی سوق دهد. ایده های نوآورانه جوانان ایرانی، رکن اصلی مجذوب نماینده سازی سرویس های داخلی است تا حدی که می توان بخشی از قابلیت هایی که حتی پلتفرم های خارجی از آن محروم هستند، در سرویس های داخلی پیاده سازی کرد. این ویژگی بعلاوه می تواند به مزیت سازی داخلی ها یاری کند تا زمانی که خارجی ها برطرف فیلتر شدند، بتوانند با آنها رقابت نمایند. این در حالی است که اگر محدودیت های اعمال شده بر پلتفرم های خارجی طولانی گردد، می تواند این هدف را به ضد خود تبدیل کند؛ چرا که در نبود فضای رقابتی، همان اتفاقی رخ خواهد داد که اکنون در خصوص خودروسازهای داخلی و فراوری خودروهای کم کیفیت، شاهدیم.

تماس میان پلتفرمی

در صورتی که مرکز تبادل پیغام بین پلتفرم ها یا همان MXP راه اندازی گردد آن گونه که اعلام شده، در گام بعدی کاربران می توانند Call Out داشته باشند. اما Call Out به چه معناست؟

با استفاده از قابلیت Call Out یک کاربر از یک پیغام رسان می تواند با کاربر پیغام رسانی دیگر و حتی شبکه مخابراتی تماس بگیرد که برای کاربران بسیار مجذوب نماینده خواهد بود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی به راه اندازی MXP در کشور اشاره نمود و در شرح هزینه های کمتر Call Out در مقایسه با هزینه تماس مستقیم به وسیله سیم کارت گفت: هزینه هر دقیقه تماس Call Out (از پیغام رسان بومی به شبکه مخابراتی) مبلغ 25 تومان است که از این رقم، 10تومان سهم اپراتور مخابراتی، 10تومان سهم پیغام رسان و 5 تومان هزینه های فنی است. به گفته عیسی زارع پور، هر پیغام رسانی که بیش از 3میلیون کاربر داشته باشد، می تواند برای سرویس Call Out درخواست دهد.

قابلیت های ویژه

اکنون در میان پلتفرم های خارجی، پلتفرمی دیده نمی گردد که کاربران بتوانند با آن کارهای بانکی را انجام دهند. بعلاوه در توییتر به عنوان مثال، این امکان وجود ندارد که کاربران با استفاده از ایموجی های متنوع نسبت به یک توییت واکنش نشان دهند.

اکنون در پلتفرم بله که مالک آن یکی از بانک های بزرگ کشور است، علاوه بر قابلیت های یک پیغام رسان این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند امور بانکی خود را انجام دهند. در پیغام رسان بله، می توان کارت به کارت نموده و قبض ها را پرداخت و پیغامک های برداشت و واریز حساب بانکی را مشاهده کرد و بسته های اینترنتی خریداری کرد.

شبکه اجتماعی ویراستی که یک میکروبلاگ محسوب می گردد و شبیه توییتر است هم قابلیت های ویژه ای دارد. به گفته مدیرعامل آن، ما برای ویراستی برنامه های گسترده و متنوعی داریم و مخاطبان تقریبا به طور روزانه شاهد ویژگی ها و آپدیت های تازه آن هستند. به عنوان مثال، اواخر هفته گذشته قابلیت ری اکشن را به آن اضافه کردیم که حتی توییتر از آن برخوردار نیست.

این موارد نشان می دهد که جوانان نخبه شاغل در پیغام رسان های بومی هر روز در حال ایده پروری و افزودن قابلیت های تازه و مجذوب نماینده برای

کاربر پسند کردن آنها هستند.

تبادل پیغام بین پلتفرم ها

مسن ترها حتما به یاد دارند که زمانی امکان ارتباط از تلفن ثابت با موبایل یا برعکس فراهم نبود. بعلاوه تا مدتی از سیم کارت یک اپراتور نمی توانستیم با سیم کارت یک اپراتور دیگر تماس بگیریم. با این حال، پس از مدتی زیرساختی فراهم شد تا کل شبکه ارتباطات کشور اعم از اپراتورهای سیار و تلفن ثابت توانستند با هم در ارتباط باشند. اکنون تعدد پیغام رسان ها هم، چنین مسئله ای را برای کاربران ایجاد نموده است. در صورتی که مرکز تبادل پیغام(MXP) راه اندازی گردد، این امکان ایجاد می گردد که یک کاربر از یک پیغام رسان بتواند به کاربر پیغام رسانی دیگر پیغام دهد و فایل، عکس و فیلم بفرستد.

در واقع، مجامع بین المللی حوزه آی تی و آی سی تی به این نتیجه رسیده اند که پلتفرم ها هم دقیقا مانند شبکه های موبایل، باید با هم ارتباط داشته باشند تا مردم بتوانند از ارتباطات یکپارچه بهره مند شوند. ارتباط بین پلتفرم ها در اتحادیه اروپا از چند سال پیش اجباری شده است و به پلتفرم های مختلف ازجمله واتساپ و آی مسیج رسما ابلاغ شد که برای الحاق به زیرساخت های امکان عملیات بین زیرساخت های پیغام و تماس اقدام نمایند.

کارشناسان معتقدند که این موضوع در بسیاری از کشورها شکل گرفته و طی 2 تا 3سال آینده نمی توان تصور کرد که پلتفرمی به پلتفرم دیگر وصل نباشد. محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات پیش از این اعلام نموده بود که برقراری ارتباط میان پیغام رسان ها به صورت موازی، به وسیله 3تیم در حال پیگیری است. طبق گفته او، سازمان فناوری در حال کار کردن روی سرویسی است تا ارتباط (Interconnection) بین پیغام رسان ها را فراهم کند تا همانطور که مثلاً مشترکان ایرانسل می توانند با تلفن ثابت مخابرات تماس بگیرند، کاربران پیغام رسان های مختلف، امکان تبادل پیغام با یکدیگر را داشته باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2060

به "مجذوب کننده سازی پیغام رسان های داخلی ، تنوع می تواند کاربران را به سمت پلتفرم های بومی راهنمایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب کننده سازی پیغام رسان های داخلی ، تنوع می تواند کاربران را به سمت پلتفرم های بومی راهنمایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید