استونی استفاده از خدمات نسل پنجم هواوی را محدود می نماید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، استونی میخواهد استفاده از تجهیزات و فناوری نسل پنجم شرکت هواوی را محدود کند، تصمیمی که حاصل فشارهای دولت امریکا به این کشور برای تحت فشار قراردادن این شرکت چینی است.

استونی استفاده از خدمات نسل پنجم هواوی را محدود می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، استونی از جمله کشورهای پیشروی قاره اروپا در زمینه استفاده از فناوری های جدید است و اعلام نموده که به علت نگرانی های امنیتی و توصیه های آمریکا قصد ندارد از تجهیزات نسل پنجم هواوی استفاده کند.

کرت کینگو وزیر فناوری و تجارت خارجی استونی در ژوئن گذشته از تشکیل یک گروه تخصصی با هدف سیاست گذاری و وضع استانداردها در زمینه استفاده از فناوری های جدید مخابراتی در ادارات و نهادهای دولتی استونی خبر داده بود. این گروه به تازگی اعلام نموده که هواوی حق ارائه خدمات نسل پنجم را در استونی نخواهد داشت و علت این مساله نه کیفیت نرم افزارها و سخت افزارهای هواوی، بلکه مسائل سیاسی است.

دولت آمریکا بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی را برای عدم استفاده از تجهیزات مخابراتی نسل پنجم هواوی تحت فشار قرار داده است. بسیاری از این کشورها تسلیم فشارهای ایالات متحده نشده اند، اما بعضی از آنها نیز با آمریکا همراهی نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 272

به "استونی استفاده از خدمات نسل پنجم هواوی را محدود می نماید" امتیاز دهید

1 کاربر به "استونی استفاده از خدمات نسل پنجم هواوی را محدود می نماید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استونی استفاده از خدمات نسل پنجم هواوی را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید