آمریکا رسما به ناآرامی های بلاروس ورود کرد، لاوروف هشدار داد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا نوشت: رهبر اپوزیسیون بلاروس در گفت وگویی اظهار داشت، دستیار وزیر خارجه آمریکا وعده یاری به اپوزیسیون این کشور اروپایی را داده است.

آمریکا رسما به ناآرامی های بلاروس ورود کرد، لاوروف هشدار داد

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس در گفت وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: استیون بیگان، دستیار وزیر خارجه آمریکا به من شخصا این اطمینان را داد که به بهترین شکل ممکن از ما حمایت می نماید و در این اوضاع یاری حال ما خواهد بود.

وی گفت وگو با بیگان را نیز فوق العاده و خوب توصیف کرد و گفت: هیچکس نباید در امور بلاروس دخالت کند. مردم ما می خواهند در یک کشور دموکراتیک زندگی نمایند. هیچ کشوری نباید در تصمیم مردم کشور من دخالت کند.

روز سه شنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیگان ملاقات داشت و به این نکته اشاره نمود که نیروهایی از خارج کوشش می نمایند تا خشونت در بلاروس را با هدف یک واکنش از سوی آژانس های اجرای قانون تحریک نمایند و این شرایط را خطرناک خواند.

وزارت خارجه روسیه نیز نسبت به هرگونه مداخله در امور داخلی بلاروس شامل درخواست برای اعتراضات ضد دولتی در این کشور به اتحادیه اروپا و آمریکا هشدار داد.

لاوروف در ملاقات با دستیار وزیر خارجه آمریکا در مسکو گفت، کوشش ها برای تحریم و فشار سیاسی بر مینسک قابل قبول نیست.

تیخانوفسکایا پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت در بلاروس که با پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در آن همراه شد، به لیتوانی گریخت و روز دوشنبه با استیون بیگان ملاقات داشت و بیان کرد که آماده حل بحران سیاسی در بلاروس به وسیله گفت وگو درباره انتقال صلح آمیز قدرت و میانجیگری سازمان های بین المللی است.

پس از برگزاری انتخاباتی که به گفته اپوزیسیون با تقلب همراه بود، معترضان در سراسر بلاروس علیه لوکاشنکو دست به راهپیمایی های گسترده اعتراضی زدند و روزهای نخست اعتراضات با سرکوب از سوی نیروهای امنیتی و پلیس همراه شد.

پس از این سرکوب ها، نیروهای امنیتی اقدام به دستگیری بیش از 6700 تن کردند. به گفته وزارت کشور بلاروس، در جریان درگیری ها در این کشور، صدها تن زخمی شدند که بیش از 120 تن آنها را افسران پلیس تشکیل می دهد. همچنین سه معترض کشته شدند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1040

به "آمریکا رسما به ناآرامی های بلاروس ورود کرد، لاوروف هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رسما به ناآرامی های بلاروس ورود کرد، لاوروف هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید