آمار ترسناک فقر در دنیا ؛ 250 میلیون شغل از دست رفت

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، حدود 120 میلیون نفر دیگر در سال 2020 به فقر شدید کشانده شدند ، این تعداد ممکن است در امسال یعنی 2021 به 150 میلیون نفر برسد. در واقع 150 میلیون فقیر جدید در دنیا.

آمار ترسناک فقر در دنیا ؛ 250 میلیون شغل از دست رفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، تخمین زده می گردد 250 میلیون شغل در سراسر جهان به دلیل پاندمی کرونا از دست رفته باشد. همچنین تعداد افرادی که تحت تأثیر ناامنی حاد غذایی قرار دارند در انتها سال 2020 به 272 میلیون نفر رسیده بود.

بر اساس این گزارش یک دهه پیشرفت مالی در بسیاری از کشورهای جهان از دست رفت.

بُعد انسانی شرایط جهان نیز باید مورد توجه قرار بگیرند. بیش از یک میلیارد کودک در طی همه گیری کرونا در خانه ماندند و به مدارس نرفتند. در این میان دانش آموزان زیادی که بسیاری از آنها دختر هستند هرگز دیگر به مدرسه برنمی گردند.

این بچه ها نه تنها یادگیری را از دست می دهند بلکه در آینده کمتر فرصت شغلی نصیب آنها می گردد و توانایی بالقوه آنها نیز از بین می رود. بر اساس گزارش گاردین، برای متوقف کردن تخریب زندگی و معیشت ، جامعه جهانی باید سریعاً برای تسریع حمایت از کشورها اقدام کند تا آنها بتوانند بهبود پایدار داشته باشند و آینده بهتری را برای مردم خود تأمین نمایند.

در شش ماه گذشته ، بسیاری از کشورها اقداماتی را برای کاهش تأثیرات اجتماعی و مالی همه گیری در نظر گرفته اند. کشورهای صنعتی تا 20 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود را صرف بسته های محرک نموده اند. اما برای فقیرترین کشورها این رقم کمتر از 2 درصد است.

برای کشورها بسیار مهم است که برای بهبود اوضاع خود سرمایه گذاری نمایند ، اما اگر رویکرد گسترده تری اتخاذ نگردد خطر گسترش شکاف بین کشورهای فقیر و ثروتمند بیش از پیش فراهم می گردد.

بانک جهانی در حال افزایش دسترسی به منابع از انجمن توسعه بین المللی ، صندوق برای فقیرترین کشورها است و در کوشش است تا 55 میلیارد دلار (40 میلیارد پوند) به فقیرترین کشورها بدهد. .

انتقال مهم در سیستم های انرژی ، سیستم های غذایی و سیستم های حمل و نقل و شهری نیز بر اساس گزارش های متعدد و تحقیقات جامع ضروری به نظر می رسد.

بر اساس گزارش ها فعلا نمی توان کنترل مناسبی بر روی افزایش جمعمیت فقرای جهان داشت. پیش بینی می گردد تعداد فقیران جهان همچنان با فرایند کنونی عدد فزاینده ای داشته باشد که جلوگیری از آن کار بسیار سخت کشورهای توسعه یافته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1379

به "آمار ترسناک فقر در دنیا ؛ 250 میلیون شغل از دست رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ترسناک فقر در دنیا ؛ 250 میلیون شغل از دست رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید