آشنایی با 15 حقیقت تاریخی که از آن ها اطلاعی نداشتید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، در این گزارش 15 حقیقت تاریخی کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما بسیار جالب مورد آنالیز قرار گرفته اند.

آشنایی با 15 حقیقت تاریخی که از آن ها اطلاعی نداشتید

به گزارش خبرنگار، همه ما دانستن حقایق را دوست داریم - به ویژه موارد تاریخی و چیز هایی که برای ما جدید هستند. در این لیست به 15 واقعیتی کمتر اشاره شده و ناشناخته می پردازیم. از جهانی باستان تا اوایل دوران مدرن، داستان ها و وقایع مختلف تاریخی اتفاق افتاده است که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. اتفاقاتی جذاب و مهیج، گاهی هم ترساک و راز آلود، با ما هراه باشید:

1= سنت سیمئون Stylites راهبی بود که در قرن 5 به مدت 37 سال به خاطر ایستادن بر روی یک سکوی کوچک در بالای یک ستون بلند در سوریه شهرت یافت. او این کار را به دلایل زهد انجام داد و نمونه او در سال های بعد توسط سایر مقدسین مشهور استایلیت دنبال شد. داستان او کاملاً شگفت انگیز است

2= در نخستین سلسله مصر باستان، اجساد کنیزان و اعضای خانواده با پیکر پادشاه مرده دفن می شدند. از انسان ها و حیواناتی که با پادشاه دفن شده بودند انتظار می رفت که در زندگی پس از او به او یاری نمایند.

3= در سال 1927 اوتو روهودر نان های برش خورده را اختراع کرد. او اولین دستگاهی را تهیه کرد که نان ها را برش و بسته بندی کرد و برای این پروانه ثبت اختراع گرفت. پس از گذشت تنها شش سال از اختراع، نان های برش خورده بیشتری فروخته شد.

4= در سال 1911، گیسوی بافته و پشت سر انداخته در چین ممنوع شدند، زیرا به عنوان پیوندی با گذشته فئودالی آن اعلام شد

5= برای رهایی از کوشش قایقرانی های بالادست، معامله گران بین المللی بین النهرین قایق های با امکان جمع آوری شدن ساختند که آن ها می توانستند فقط با یک اهرم در پایین دست قایقرانی می کردند. در انتهای دیگر سفر خود این قایق را می فروختند و پس از سرانجام تجارت، از الاغ برای بازگشت به خانه استفاده می کردند.

6= در روم باستان مجازات به خاطر قتل پدر این بود که قاتل را در داخل یک کیسه به همراه، سگ و خروس غرق می کردند. دلیل این امر چیست؟ هیچ نظری ندارم.

7= اسکندر کبیر (تصویر) یک تکنیک جاسوسی را که هنوز امروزه مورد استفاده قرار می گیرد اختراع کرد: او به سربازان خود می گفت تا نامه هایی را به خانه بنویسند، که وی سپس برای کشف اینکه چه کسی علیه او بود، نامه ها را رهگیری و می خواند.

8= در گبیو، ایتالیا شمالی، هر سال از قرن دوازدهم میلادی مسابقه ای برگزار می گردد - و نتیجه آن تقلب می شده است. دهکده ها سه تندیس را در این مسابقه با خود نگه می داشتند، سنت اوبالدو، آنتونی و جورج. هر ساله سنت اوبالدو نفر اول، سنت جورج دوم، و سنت آنتونی نفر سوم می شد.

9= هنگامی که برای اولین بار از بیهوشی در زایمان در سال 1847 استفاده شد، مادر از اینکه زایمان بدون درد داشت بسیار شگفت زده شد و به این خاطر اسم فرزند خود را بیهوشی نامید،

10= آخرین باری که سواره نظام در جنگ استفاده شد، در جنگ جهانی دوم بود. در نتیجه لشکر سواره نظام مغول به علیه یک لشکر پیاده نظام آلمان متهم شد. نه یک آلمانی کشته شد و نه 2000 سواره نظام.

11= grid layout (طرح شبکه) مورد استفاده در بسیاری از شهر های جهان اختراع جدیدی نیست - برای اولین بار در 4500 سال پیش در شهر موهجوجو دارو در هند پدیدار شد. خانه های کنار خیابان دارای دیوار های ساده رو به خیابان بودند تا خورشید و گرد و غبار را از اربه ها دور نگه دارند.

12= نخستین پلیس آلیس استبینز ولز (تصویر) بود که در سال 1910 به LAPD اداره پلیس لس آنجلس پیوست. از آنجا که او اولین (و تنها) پلیس بود، لباس پلیس خود را طراحی کرد. چهار سال بعد، انگلیس اولین زن پلیس خود را داشت.

13= در دهه 1700 در پاریس، زنان کلاه هایی از جنس چوب های برق گیر می پوشیدندکه هنگام بیرون رفتن از منزل در هنگام هوای بد، می پوشیدند.

14= در حدود 3100-3050 قبل از میلاد مصر توسط اولین فرعون - پادشاه منس فرمانروایی شد. گفته می گردد که او نخستین حاکم بشر است - وارث سلطنت از خدای هوروس.

15= گرگیاس اپیروس (قرن سوم قبل از میلاد)، یک متخصص یونانی، در تابوت مادر مرده اش به جهان آمد! تابوت بر صدای گریه او را شنید هنگامی که تابوت مادرش را به گور، می گذاشت.

گزارش از عبدالله مطیع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 611

به "آشنایی با 15 حقیقت تاریخی که از آن ها اطلاعی نداشتید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 15 حقیقت تاریخی که از آن ها اطلاعی نداشتید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید