آسمان نیمه شب می تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، جورج کلونی با هفتمین فیلمش به نام آسمان نیمه شب به عنوان کارگردان به دنیای سینما باز می شود. کلونی تا به امروز 4 جایزه گلدن گلوب و 2 جایزه اسکار را به خانه برده است. آخرین حضور او در اسکار به سال 2013 برمی شود که به عنوان تهیه کننده برای فیلم آرگو برنده اسکار بهترین فیلم شد. حالا بعد از هفت سال کلونی با فیلم آسمان نیمه شب (The Midnight Sky) دوباره توجه منتقدان و هواداران را به خود جلب نموده است.

آسمان نیمه شب می تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند
  • کریستوفر نولان با تصمیم عجیب برادران وارنر مخالفت کرد

آگوستین (با بازی کلونی)، مبتلا به سرطان، دانشمندی است که از یک فاجعه هسته ای جان سالم به در برده است و در آزمایشگاهی در قطب شمال منتظر فرا رسیدن روز مرگش می باشد. دخترکی هفت ساله (کوالین اسپرینگال) وارد زندگی او می گردد که می خواهد با سرنشینان سفینه فضایی در حال بازگشت به زمین که مدت هاست نتوانسته اند با کسی روی زمین ارتباط برقرار نمایند، تماس بگیرد. برای برقراری ارتباط با آن ها آگوستین و دخترک باید از طوفان های قطبی عبور نمایند تا به پایگاهی دیگر با سیگنال های فرستنده قوی تر برسند.

طوفان ها واقعی هستند

کلونی و تیمش منتظر بادهای با سرعت 80 کیلومتر در ساعت می ماندند. کلونی در این رابطه گفته است: منتظر بادها ماندیم. عناصر به ما یاری کردند. به طور واضح به شانس و شرایط آب و هوایی تکیه کردیم و پاسخ گرفتیم. با توجه به این که می دانستیم نمی توانیم کنترلشان کنیم واقعا ریسک بزرگی بود.

بارداری فلیسیتی جونز

فلیسیتی جونز سه هفته بعد از شروع فیلم برداری متوجه شد که باردار است. کلونی ابتدا تصمیم داشت از بازیگر دیگری به جای او استفاده کند و در مراحل پس فراوری با استفاده از جلوه های ویژه صورت جونز را جایگزین کند. اما تصمیمش را تغییر داد و از بارداری جونز در فیلم استفاده کرد؛ مانند برادران کوئن در فیلم فارگو. هزلو، از تهیه نمایندگان فیلم و یکی از یاران همیشگی کلونی، در این باره می گوید: این یکی از آن اتفاقات خوشایند است. این اتفاق لایه کاملا جدیدی به فیلم افزود.

حمایت همه جانبه نت فلیکس

فیلم با بودجه 100 میلیون دلاری ساخته می گردد که به معنای جلوه های ویژه بسیار سنگین و ستاره های حال حاضر سینماست. تا به امروز نت فلیکس مقدمات را برای جاه طلبانه ترین پروژه کلونی در زمینه کارگردانی فراهم نموده است. کاری که در سال های اخیر برای کارگردان های دیگری مانند چارلی کافمن و مارتین اسکورسیزی هم انجام داده است.

کلونی و ایستوود

کلونی همانند کلینت ایستوود که از فیلم سازهای محبوب اوست، با سرعت کار می نماید و به ندرت برداشت یک نما را بیش از سه مرتبه تکرار می نماید. کلونی می گوید: اگر بازیگر فکر کند شما می خواهید سی برداشت بگیرید، در اوایل کار را جدی نمی گیرد. اما اگر خیال کند تنها یک فرصت دارد، آماده وارد می گردد. سی درصد فیلم تنها با یک برداشت صورت گرفته است.

در نهایت با توجه به پخش شدن از نت فلیکس، فیلم می تواند با بینندگانی از سراسر دنیا ارتباط برقرار کند و توجه رأی دهندگان اسکار را به خودش جلب کند. باید منتظر ماند و دید که آیا کلونی یکبار دیگر اسکار را دست پر ترک خواهد نمود یا نه؟

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1241

به "آسمان نیمه شب می تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان نیمه شب می تواند جورج کلونی را به اسکار بازگرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید