برترین فیلم های رزمی از سال 2020 تا امروز

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، فیلم های رزمی زیرشاخه ای از ژانر اکشن هستند که همواره هواداران خاص خودشان را داشته اند. درست است که امروزه فیلم های اکشن و تخیلی خیلی زیادی وجود دارند که با جلوه های ویژۀ فوق العاده شان، نبرد های بزرگی را بین هیولا ها و سفینه ها و ماشین های جنگی مختلف به راه می اندازند و بینندگانشان را مسحور و هیجان زده می نمایند. اما نبرد تن به تن انسان ها واقعا یک چیز دیگر است؛ مبارزۀ تن به تن اگر خوب از کار دربیاید شبیه یک جور پایکوبی است که توانایی های بدن انسانی را به رخ می کشد.

برترین فیلم های رزمی از سال 2020 تا امروز

به گزارش خبرنگاران؛ همۀ ما با فیلم های رزمی قدیمی آشنا هستیم؛ اما این ژانر هم در طول سال ها تحولات زیادی پیدا نموده و با حفظ بعضی از عناصر قدیمی خودش، قدم به قلمرو های تازه ای هم گذاشته است. در اینجا فهرستی از هفت فیلم رزمی نو را ملاحظه خواهید کرد که از سال 2020 تا امروز ساخته و اکران شده اند. در این فیلم ها علاوه بر مبارزه، ترکیب دلپذیری از انواع و اقسام مضمون های دیگر را هم می توان دید.

1. آمادۀ نبرد (Embattled) امتیاز: 6.5

کش بویکینز یک مبارز هنر های رزمی ترکیبی (MMA) است که کودکی سختی داشته و خودش هم آدمی خشن و عصبی است. او همسر و دو فرزندش را رها نموده و همۀ زندگیش را به مبارزه در قفس اختصاص داده است. بعد از سال ها پسر بزرگ او هم به یک مبارز هنر های رزمی تبدیل شده و می خواهد راه قهرمانی پدرش را ادامه بدهد. سرنوشت این دو نفر را در قفس مبارزه رو به روی هم قرار می دهد. اما این تنها مبارزۀ پسر نیست. مبارزۀ بزرگتر و عمیق تر او در برابر خشونتی است که می تواند در وجود خودش رشد کند و او را به آدمی بی عاطفه مثل پدرش تبدیل کند. این فیلم ترکیبی خوش ساخت و پرکشش از ژانر های رزمی و روانشناختی است.

2. شمشیرزن (The Swordsman) امتیاز: 6.8

تائه یول برترین شمشیرزن چوسان است که به پادشاه گوانگهائه جون خدمت می نماید. بعد از کناره گیری پادشاه از قدرت، تائه یول هم از مرکز می رود و به همراه دخترش زندگی در انزوا را برای خودش انتخاب می نماید. چوسان غرق در آشوب است و نیرو های مختلف برای کسب قدرت با هم نبرد مینمایند. گوروتای یکی از اعضای خاندان سلطنتی است که با تجارت برده ثروت زیادی فراهم نموده و می خواهد بر تمام کره حاکم شود. وقتی او دختر تائه یول را می دزدد تا به عنوان برده بفروشد، تائه یول که چشم هایش هم به شدت آسیب دیده اند، مجبور می شود دوباره شمشیرش را به دست بگیرد و مبارزه کند. این فیلم در تمام مدت زمان صد دقیقه ایش کشش و هیجان خود را حفظ می نماید و مجموعه ای زیبا و باشکوه از صحنه های شمشیرزنی و مبارزه را به مخاطبش ارائه می دهد.

3. ما را از شیطان نجات بده (Deliver Us From Evil) امتیاز: 6.8

شخصیت اصلی این فیلم آدمکشی به نام این نام است که قبلا به عنوان یک مامور امنیتی کار می نموده. وقتی یک ماجرای آدم ربایی در تایلند اتفاق می افتد، این نام متوجه می شود که دختربچه ای که دزدیده شده در واقع دختر خود اوست. این نام به تایلند برمی شود تا دختر ربوده شده اش را پیدا کند. در همین حال یکی از تبهکارانی که قبلا برادرش به دست این نام کشته شده، از ورود او به تایلند آگاه می شود و تصمیم می گیرد او را بکشد. مهم ترین نکات این فیلم که توجه منتقدان را جلب نموده است، بازی های فوق العادۀ بازیگران اصلی و همینطور خشونت و هیجان بالای صحنه های مبارزه ای و رزمی آن است.

4. قهرمان مادرزاد (Born a Champion) امتیاز: 6.8

این فیلم مخصوص کسانی است که تماشا صحنه های بی نهایت خشونت آمیز و مبارزات تا سرحد مرگ ناراحتشان نمی نماید. داستان فیلم دربارۀ شخصی به نام میکی کلی است که قبلا عضو نیروی دریایی بوده که به مسابقات مبارزۀ زیرزمینی رو آورده است. مهم ترین مبارزه ای که او در پیش رو دارد در برابر حریفی است که قبلا در مسابقه به چشم میکی آسیب زده است. میکی حالا برای اینکه بتواند زندگی پسرش را بعد از مرگ همسرش تامین کند باید هر طور که شده این مبارزه را ببرد. اهمیت این فیلم در این است که علاوه بر تمرکزی که بر ایجاد صحنه های نفس گیر مبارزه دارد، داستان گیرا و جذابی هم دارد که بیننده را مجذوب خودش می نماید.

5. شمشیرزن دوره گرد؛ انتها (Rurouni Kenshin: The Final) امتیاز: 7.2

کنشین هیمورا یک شمشیرزن افسانه ای است. اما او احساس می نماید که دیگر دوران چنین مبارزه هایی گذشته و به همین دلیل شمشیرش را کنار گذاشته است. کنشین کوشش می نماید که زندگی صلح آمیزی را پی بگیرد. اما اوضاع به این صورت باقی نمی ماند. رستورانی که محل مورد علاقۀ کنشین است به دست عده ای نابود می شود. کسانی که آنجا را از بین برده اند کاغذی از خودشان به جا گذاشته اند که یک نام روی آن نوشته شده است. این برای کنشین سرآغاز آغاز دوبارۀ مبارزه و ماجراجویی است.

6. شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) امتیاز: 7.4

این یک فیلم ابرقهرمانی از دنیای سینمایی مارول است. شاید مهم ترین جاذبۀ این فیلم در ترکیب یک داستان شرقی و سبک مبارزۀ آسیایی با دنیای تخیلی و ابرقهرمانی فیلم های مارول باشد. داستان فیلم دربارۀ شخصی به نام شان است که یک زندگی معمولی را در سانفرانسیسکو می گذراند. اما شان در واقع یک مبارز افسانه ای است که پدرش او را برای تصرف یک دهکدۀ جادویی آموزش داده است. شان می خواهد از گذشتۀ خودش فرار کند، اما وقتی پای یک شبکۀ مرموز به نام ده حلقه به میان می آید، مجبور می شود که با این گذشتۀ پر راز و رمز رو به رو شود.

7. همه چیز همه جا ناگهان (Everything Everywhere All At Once) امتیاز: 8.3

این فیلم محصول مارول نیست، اما هر چیزی را که در فیلم های مارول دیده باشید، در اینجا بهتر و عمیق تر و تاثیرگذارترش را خواهید دید؛ از مالتی ورس و سفر در دنیا های مختلف گرفته تا یک شخصیت ابرقهرمان که ظاهرا یک زندگی عادی روزمره دارد. علاوه بر این، همه چیز همه جا ناگهان سرشار از طنزی ظریف و مفرح است و هواداران فیلم های رزمی را هم با مهارت های شگفت انگیز قهرمان اصلی اش غافلگیر خواهد نمود. داستان این فیلم دربارۀ زنی چینی به نام وانگ است که به همراه شوهرش یک خشکشویی را اداره می نمایند. اما وقتی یک جور ناهنجاری بین ابعاد و دنیا های مختلف اتفاق می افتد، او باید از مهارت های خودش برای مبارزه با عجیب و غریب ترین خطرات ممکن استفاده کند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1955

به "برترین فیلم های رزمی از سال 2020 تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فیلم های رزمی از سال 2020 تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید