15 تمرین آسان و موثر برای کاهش وزن در محل کار

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، اگر در یک اداره یا شرکت مشغول به کار هستید، احتمالا از تقلایی که در نتیجه کوشش برای کاهش وزن می کنید، خسته شده اید. با وسوسه های زیادی مانند خوراکی های جشن تولد همکارتان یا خرید میان وعده های مختلف از محل کار، بعید نیست که به دام لغزنده پرخوری بیفتید. اگر در نقطه ای هستید که می خواهید تغییر ایجاد کنید و یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید، ما 15 روش آسان برای کاهش وزن در محل کار را نام برده ایم که می توانند به راحتی در برنامه روزانه شما اجرا شوند و در نتیجه به کاهش وزن شما در محل کارتان یاری نمایند.

15 تمرین آسان و موثر برای کاهش وزن در محل کار

1. در فاصله ای دورتر از محل کارتان پارک کنید

اگر محل کار شما پارکینگ مخصوص به خود را ندارد، بهتر است وسیله نقلیه خودتان را در فاصله ی دورتری پارک کنید و 10 دقیقه پیاده روی کنید تا به محل کار خود برسید. با هدف انجام دادن کار و بازگشت دوباره به اتومبیل در ذهن خود، شما حتی متوجه نمی شوید که در حال اجرا تمرین های مورد احتیاج خود هستید.

2. از پله ها استفاده کنید

در حالی که استفاده از آسانسور همواره وسوسه انگیز است، اما بهتر است شما برای کاهش وزن در محل کار، راه پله را انتخاب کنید. می توانید با چند بار بالا و پایین رفتن از پله ها در طول روز و با افزایش ضربان قلب و افزایش چربی سوزی ، متابولیسم بدن خودتان را تقویت کنید.

  • با این 5 صبحانه رژیمی لاغر شوید

3. یک صبحانه کامل بخورید

یک توصیه موثر برای کاهش وزن در محل کار به حفظ سلامتی شما هم یاری می نماید، خوردن یک صبحانه کامل است. این کار به شما یاری می نماید تا در طول روز تمرکز خود را حفظ کنید و علاوه بر این، مطمئن خواهید شد که وسوسه مصرف یک وعده غذایی سریع و ناسالم در راستا کار، اسیرتان نمی نماید. تحقیقات جدید نشان داده است افرادی که صبحانه کاملی می خورند در مقایسه با افرادی که یک شام کامل می خورند، دو برابر کالری بیشتری می سوزانند. همچنین در طول روز احساس گرسنگی و ولع کمتری دارند؛ به خصوص برای مصرف شیرینی جات.

4. میان وعده های سالم را در کشوی میز خود نگه دارید

داشتن میان وعده های سالم در کشوی میز کار، شما را از خرید میان وعده های آماده در محل کار منع می نماید. بنابراین، دفعه بعد به جای آنکه در اداره خود یک دونات بخرید، مقداری میوه خشک یا آجیل میل کنید. این کار همچنین باعث می گردد تا در خوردن وعده های غذایی روزانه افراط نکنید و به مرور سبب کاهش وزن در محل کار می گردد.

5. جلسات فعال داشته باشید

به جای حرکت از یک جایگاه به جایگاه دیگر، جلسات فعال را انتخاب کنید. هنگامی که قرار است در خصوص پروژه عظیم بعدی خود بحث کنید، می توانید با همکارتان به پیاده روی بروید یا اگر در یک گروه عظیم عضو هستید، به جای جلسه های نشسته، یک جلسه ایستاده داشته باشید تا حداقل بتوانید پاهای خود را کمی حرکت دهید و فعالیت کنید.

6. وعده های غذایی خود را از شب قبل آماده کنید

به جای آنکه گرسنگی را بهانه کنید و به سراغ غذای آماده مورد علاقه خود بروید، وعده های غذایی خود را از شب قبل آماده کنید. با این کار، شما می دانید که چه موادی در غذای تان وجود دارد و چگونه پخته می گردد. با این روش می توانید اطمینان پیدا کنید که برای وعده ناهار، یک وعده غذایی سالم و مطمئن میل می کنید.

7. هر 30 دقیقه یک بار حرکت کنید

بسیاری از ما در حالی که حتی پاهایمان را تکان نمی دهیم در دام ساعت های طولانی نشستن می افتیم. اما برای یاری به کاهش وزن در محل کار باید هر پنج دقیقه حرکت کنید. نه اینکه فقط روی جایگاه بدن تان را شل کنید، بلکه باید از پشت میز خود بلند شوید و به جای ارسال یک پیغام فوری به همکارتان، به سمت میز کار همکار خود بروید.

8. در وقت ناهارتان، هوای تازه تنفس کنید

بیشتر ما از وقت استراحت ناهار خود صرف نظر می کنیم و روی میز کارمان غذا می خوریم. با این حال، برای پیشبرد کاهش وزن، باید در طول روز فعالیت بیشتری داشته باشید. برای یاری در برآوردن این احتیاج، می توانید در ساعت ناهارتان به یک پارک نزدیک یا حتی اطراف ساختمان محل کارتان بروید و کمی پیاده روی کنید.

9. آب زیاد بنوشید

اگر بدن تان کمبود آب داشته باشد، احساس می کنید گرسنه اید و در نتیجه آغاز به خوردن کالری های زیاد می کنید. در حالی که در محل کارتان هستید، یک بطری عظیم آب روی میز خود داشته باشید و مطمئن شوید که حداقل دو تا سه لیتر در روز آب می نوشید. با این کار، از خوردن میان وعده های اضافی جلوگیری خواهید کرد و احساس هوشیاری بیشتری خواهید داشت. همچنین از خستگی زیاد و هرگونه سردرد که ممکن است به دلیل طولانی بودن مدت زمان خیره شدن به صفحه رایانه شما اتفاق بیفتد، جلوگیری خواهید کرد.

10. از مزیت های کاری استفاده کنید

بسیاری از شرکت ها مزیت های کاری مانند عضویت در باشگاه یا تخفیف در رشته های مختلف ورزشی را در دفتر کار ارائه می دهند، یا حتی یک مکان ویژه برای ورزش کردن در همان ساختمان دارند. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که این ویژگی را دارید، حتما از آن استفاده کنید و به سادگی کاهش وزن در محل کار را تجربه کنید.

11. یک دوست ورزشکار پیدا کنید

اگر محل کار شما مزیتی را ارائه نمی دهد، شانس معاشرتو مشارکت با همکاران تان را از دست ندهید؛ محتمل است شخص دیگری هم در محل کارتان باشد که برای رسیدن به تناسب اندام کوشش می نماید. یک باشگاه ورزشی محلی را پیدا کنید که نزدیک دفتر شما باشد و ببینید آیا یکی از همکاران شما دوست دارد به شما بپیوندد. اگر شخص دیگری شما را همراهی کند، انگیزه بیشتری خواهید داشت و کمتر محتمل است که برای ورزش کردن سست شوید.

  • 15 تا از بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن در سال 2020

12. آدامس بجوید

به طور کلی جویدن آدامس به دلیل ایجاد نفخ، توصیه نمی گردد. اما برای کاهش وزن، فواید بیشتری از جمله تازه کردن نفس برای شما دارد. آدامس علاوه بر کاهش استرس و اضطراب، کورتیزول بزاقی را کاهش می دهد (هورمون استرس که سلول های چربی را تقویت می نماید) و منجر به از بین رفتن چربی، به ویژه در اطراف ناحیه شکم می گردد.

13. جایگاه میز خود را با یک توپ یوگا عوض کنید

اگرچه ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما نشستن روی یک توپ ورزشی فواید زیادی برای سلامتی دارد. با نشستن روی توپ ورزشی به جای جایگاه، مجبور خواهید شد از قدرت اصلی خود برای حفظ تعادل و راست قامت ماندن استفاده کنید و در نهایت 100 کالری اضافی در روز می سوزانید؛ فقط برای نشستن!

14. چای سبز بنوشید

قهوه صبحانه خود را با یک فنجان چای سبز عوض کنید تا یک گزینه سالم فراهم کنید که باعث افزایش کافئین مورد احتیاج شما با خواص اضافی چربی سوزی می گردد. علاوه بر کافئین، چای سبز حاوی یک فلاونوئید به نام کاتچین می باشد که یک نوع آنتی اکسیدان طبیعی است.

15. هر چهار ساعت یک بار غذا بخورید

برای جلوگیری از گرسنگی بیش از حد و تمایل به جبران یک وعده غذایی سنگین، باید هر سه تا چهار ساعت غذا بخورید. با خوردن وعده های غذایی کم حجم و مکرر، می توانید سوخت و ساز بدنتان را سریع تر کنید، که به شما یاری می نماید چربی بیشتری بسوزانید. برای اطمینان از اینکه غذای کافی برای تأمین سوخت در طول روز دارید، باید روی وعده های غذایی خود کار کنید تا همه چیز از قبل برنامه ریزی و تنظیم گردد.

در انتها

با انجام این نکات ساده و در عین حال موثر، می توانید در کمترین زمان در راستا موفقیت کاهش وزن در محل کار قرار بگیرید. شما فقط باید کمی بیشتر کوشش کنید تا چند تغییر در سبک زندگی خودتان ایجاد کنید که به شما اجازه می دهند بدون محدودیت بیش از حد، وزن خود را کاهش دهید.

منبع: CareerAddict

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1146

به "15 تمرین آسان و موثر برای کاهش وزن در محل کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 تمرین آسان و موثر برای کاهش وزن در محل کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید