10 نقل قول که ثابت می نماید حق با تانوس بود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مطمئنا یکی از تکان دهنده ترین لحظات دنیای سینمایی مارول، شکست انتقام جویان از تانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت بود. این تایتان دیوانه با تکان دادن انگشتانش نیمی از دنیا را از بین برد و توانست عنوان بزرگ ترین شخصیت شرور دنیای سینمایی مارول را آن خود کند. اما شاید تانوس علت خوبی برای انجام چنین کاری داشته است.

10 نقل قول که ثابت می نماید حق با تانوس بود

تانوس ادعا می نماید که با از بین بردن نیمی از جمعیت، به بقیه آنها فرصتی برای شکوفایی و زندگی بهتر داده می گردد. بعضی این منطق را یک منطق سادیستی می نامند، اما بعضی دیگر تا حدی به او حق می دهند. چندین نقل قول در جهانی سینمایی مارول وجود دارد که ثابت می نماید تانوس درست می گفت.

10- سقوط تایتان

تانوس: آنها مرا مردی دیوانه خواندند، ولی آنچه که پیش بینی نموده بودم محقق شد.

در حالی که یک شخصیت شرور با داستان زندگی غم انگیز چیز نوی نیست، به نظر می رسد که تانوس از شکست های گذشته خود به عنوان فرصتی برای یادگیری و تکرار نکردن اشتباهات قبلی اش استفاده می نماید. هنگامی که او با دکتر استرنج در جهانی خود، یعنی جهانی تایتان ها دیدار می نماید، شرح می دهد که این اولین بار نیست که پیشنهاد انجام این اقدامات خشن و شرورانه را می دهد. او می گوید که تایتان زمانی سیاره ی خوبی بود اما منابع محدود و جمعیت زیادی داشت. او نظریه اش در خصوص نسل کشی تصادفی را عنوان کرد که به سرعت رد شد. اما این واقعیت که این سیاره بعدها به زمینی بایر تبدیل شد نشان می دهد که ایده او می توانست جان افراد زیادی را نجات دهد.

البته راه چاره ساده تر می توانست این باشد که نیمی از جمعیت را به سیاره ای دیگر منتقل نمایند.

9- یک پیروزیت اثبات شده

تانوس: آیا می دانی از آن موقع به بعد چه اتفاقی افتاده است؟ بچه ها متولد شده از چیزی جز شکم های سیر و آسمان صاف برخوردار نشدند.

نادیده گرفتن ظلم تانوس، به خصوص در صحنه ای که دیدار او با گامورا را نشان می دهد سخت است. او نیمی از جمعیت سیاره گامورا را برای آزمایش اولیه فرضیه اش می کشد. حتی با وجود بی رحمانه بودن این نظریه، به نظر می رسد تانوس توانسته مفید بودن آن را ثابت کند. او برای گامورا شرح می دهد که از آن موقع شرایط وخیم مردم سیاره مادری او از بین رفته و آنها اکنون پیشرفت می نمایند. او این شرایط را با عنوان بهشت توصیف کرد و دنبال تغییر کل جهان به روشی مشابه بود.

8- معادله ویژن

ویژن: و در طول همان دوره، تعداد رویدادهایی که پتانسیل سرانجام دادن به جهان را داشتند، با نرخی قابل توجه افزایش یافته است.

در حالی که تانوس به عنوان بزرگ ترین شخصیت شروری که انتقام جویان تا کنون با آن روبرو شده اند شناخته می گردد، ممکن است او نیز به آنها با دید مشابهی نگاه کند. در حالی که او قصد نابود کردن نیمی از جمعیت برای ایجاد کردن جهانی ایمن تر را دارد، ممکن است شکست انتقام جویان را نیز راهی برای دستیابی به این هدف بیابد.

در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ویژن معادله ای را پیشنهاد می نماید که شرح می دهد از زمان شکل گیری گروه انتقام جویان تعداد تهدیدات بالقوه ای که باعث نابود شدن جهان می شوند به طرز چشمگیری افزایش یافته است. ممکن است که تانوس انتقام جویان را به عنوان عامل اصلی بی ثباتی جهان در نظر گرفته و در پی حل این مشکل باشد.

7- فداکاری تانوس

تانوس: و این سرنوشت محقق شد.

در نظر گرفتن تانوس به عنوان یک فرد شرور و بی رحم آسان است، اما او واقعا خودش را قهرمان داستان می دید. او کسی نبود که در پی سلطه بر جهانیی که فتح نموده بود باشد، در عوض می خواست رسالت خود را انجام دهد و هر سرنوشتی که برایش پیش بیاید را بپذیرد.

فداکاری او به آرمان هایش در حالی نشان داده می گردد که نسخه جوان تر او شاهد آینده اش است و می بیند که او پیروز می گردد. او بعلاوه شاهد این است که چه زمانی به وسیله ثور جانش را از دست می دهد. اما تانوس به سادگی به این موضوع به چشم بهایی نگاه می نماید که حاضر است برای متعادل کردن جهان بپردازد.

6- دیدگاهی دیگر

تورس: اما آنها اساسا فکر می نمایند که جهان در طول بشکن تانوس بهتر بود

بازگشت تمام افرادی که در انتقام جویان: جنگ بی نهایت از بین رفته بودند لحظه ای پیروزمندانه بود، اما فالکون و سرباز زمستان اولین پروژه جهانی سینمایی مارول است که نشان می دهد این بازگشت آن پیروزی شاد و متعادلی نبود که بعضی تصور می کردند. همه آن افراد ناگهان به جهانی پر هرج و مرج بازگشتند و زندگی ای که بسیاری از مردم در طول آن 5 سال ساخته بودند نابود کردند. همانطور که تورس بیان می نماید، عده ای بودند که جهانیی که تانوس ساخته بود را ترجیح می دادند.

5- تغییری برای بهتر شدن اوضاع

استیو: من دسته ای از نهنگ ها را دیدم که در حال عبور از زیر پل بودند.

در خصوص علم پشت نظریه تانوس چیزهای زیادی گفته شده است. واضح است که حتی اگر نیمی از جهان از بین می رفت، بسیاری از مسائلی که تانوس سعی در حل آنها داشت حل نمی شدند. اما جدا از علم، به نظر می رسد که این نظریه در جهانی سینمای مارول موثر است. در فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی، استیو راجرز اظهار می نماید نهنگ هایی را در حال شنا در بندر دیده است. این نشان می دهد که جهان به مکان سالم تری برای زندگی حیوانات تبدیل شده است.

4- زندگی بی نقص تونی

تونی: شانس دوم من همین جا است کاپیتان.

تونی استارک از زمانی که لوکی ارتش چیتاری را در فیلم انتقام جویان به زمین آورد، درگیر حفاظت از زمین در برابر مسائل قریب الوقوع بوده است. وقتی که تانوس ظاهر می گردد، تونی تصور می نماید او همان مشکل و تهدیدی است که انتظارش را می کشید. اما در واقعیت، به نظر می رسد تانوس بیشتر از هر چیز دیگری به تونی آرامش داده است. پس از بشکن تانوس، تونی وارد یک زندگی خانوادگی نو می گردد که در آن دیگری نیازی به حفاظت از زمین ندارد. بدترین اتفاق رخ داد اما با این وجود، او توانست یک زندگی عالی بسازد.

3- جهانیی بدون مرز

کارلی: یک جهان، یک مردم.

با رخ دادن چنین رویداد عظیمی که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار داد، منطقی است که پس از آن نظم نوین جهانی برقرار گردد. فالکون و سرباز زمستان این حقیقت را نشان می دهد که جهان به مکانی گسترده تر تبدیل شده است. در این سریال شرح داده شده که مرزها آغاز به باز شدن کردند و افراد جهان گرد هم آمدند تا به یکدیگر یاری نمایند. کارلی مورگنتاو و پرچم شکن ها، زندگی خود را وقف حفظ نظم نوین جهانی و تماشا جهان به عنوان یک جهان مشترک، که هدف آن هماهنگی و تعادل است کردند.

2- جلوگیری از به سرانجام رسیدن جهان

ایجک: 5 سال پیش، تانوس نیمی از جمعیت جهان را از بین برد و ظهور را به تاخیر انداخت.

با توجه به اینکه جاودانگان به کاوش در خصوص قرن های گذشته می پردازد، منطقی است که در خصوص اسرار جهانی سینمایی مارول در فیلم اطلاعات ارزشمندی وجود داشته باشد. بزرگ ترین کشف این بود که از زمین به عنوان منبعی برای پرورش یک سلستیال تا زمانی که بیدار گردد استفاده می شد. ظهور نشانگر لحظه تولد سلستیال و در نتیجه نابودی زمین است. اما از آنجایی که سلستیال از مردم زمین انرژی می گرفت، بشکن تانوس به این معنی بود که انرژی کافی برای ظهور به آن داده نشد. به عبارت دیگر، تانوس جهان را نجات داد.

1- آیا او چیزهای بیشتری می دانست؟

تانوس: تو تنها کسی نیستی که با دانش نفرین شده است.

وقتی تانوس و تونی استارک برای اولین بار در سیاره تایتان با یکدیگر روبه رو می شوند، تونی با تعجب درمی یابد که تانوس می داند او کیست. تانوس در این مورد فقط یک شرح اسرارآمیز ارائه می دهد: تو تنها کسی نیستی که با دانش نفرین شده است.

این نشان می دهد که تانوس معتقد است تونی فردی بود که تنها راه چاره واضح برای نجات جهان را درک می نماید. با این حال می تواند به این معنا نیز باشد که او از بعضی تهدیدات قریب الوقوع آگاه بود و کوشش می کرد از رخ دادن آنها جلوگیری کند. از چندجهانی گرفته تا کانگ و ظهور. این امکان وجود دارد که تانوس کوشش می نموده تا جلوی وقوع اتفاقات ویرانگرتر را بگیرد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1960

به "10 نقل قول که ثابت می نماید حق با تانوس بود" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 نقل قول که ثابت می نماید حق با تانوس بود" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نقل قول که ثابت می نماید حق با تانوس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید