گرمای هوا در ایتالیا در آستانه رکوردشکنی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، دمای هوا در ایتالیا ممکن است در هفته جاری به شکستن یک رکورد اروپایی نزدیک گردد، زیرا موج گرما شدید بسیاری از این قاره را فرا گرفته است.

گرمای هوا در ایتالیا در آستانه رکوردشکنی

به گزارش خبرنگاران، یک واچرخند - منطقه ای با فشار بالا - به نام سربروس باعث می گردد تا روز چهارشنبه دمای هوا در بیشتر منطقه ها ایتالیا به بیش از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) برسد و پیش بینی می گردد که جزایر سیسیل و ساردینیا 47 تا 48 درجه سانتیگراد بیشترین بار را تحمل نمایند.

این اولین موج گرمای بزرگی است که ایتالیا را در امسال تحت تاثیر قرار می دهد و پس از یک بهار و اوایل تابستان همراه با طوفان و سیل رخ می دهد.

رکورد بالاترین دما در تاریخ اروپا در 11 آگوست 2021 شکسته شد، زمانی که بالاترین دمای 48.8 درجه سانتیگراد در فلوریدیا، شهری در استان سیراکوز ثبت شد.

پروفسور لوکا مرکالی، رئیس انجمن هواشناسی ایتالیا گفت: ما می دانیم که دمای بالای 40 یا 45 درجه سانتیگراد وجود خواهد داشت. ما می توانیم به رکورد نزدیک شویم. در هر صورت، سطوح بسیار بالا خواهد بود.

انتظار می رود گرمای شدید حدود دو هفته در بخش های مرکزی و جنوبی ایتالیا ادامه داشته باشد، در حالی که در شمال آن اندکی فروکش کند.

موج گرما سراسر فرانسه، آلمان، اسپانیا و لهستان را نیز فرا گرفته است. در اسپانیا، جایی که موج گرمای دوم تابستان می تواند دمای هوا را تا 44 درجه سانتیگراد در بعضی از منطقه ها جنوبی کشور بیاورد.

انتظار می رود که دمای شدید یونان را نیز تحت تاثیر قرار دهد، جایی که رصدخانه ملی آتن پیش بینی نموده است که از چهارشنبه به طور میانگین بین 42 تا 43 درجه سانتی گراد خواهد رسید. موج گرما، اولین موج گرما در تابستان امسال، قرار است روز آدینه به اوج خود برسد، اگرچه پپیش بینی شده که آب و هوای شدید می تواند آتش سوزی جنگل ها را شروع کند.

منبع: فرارو
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2128

به "گرمای هوا در ایتالیا در آستانه رکوردشکنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمای هوا در ایتالیا در آستانه رکوردشکنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید