کد هفت رقمی جایگزین آدرس پستی شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی پیروز به راه اندازی پلتفرمی برای جایگزینی یک کد هفت رقمی به جای آدرس پستی افراد شده است.

کد هفت رقمی جایگزین آدرس پستی شد

صندوق الکترونیکی پست با 20 هزار کاربر فعال، یک آدرس همراه و مادام العمر است که به انتخاب فرد و پس از ثبت نام ایجاد می گردد. این شناسه جایگزین نشانی افراد برای ارسال و دریافت مرسوله خواهد شد و در آینده کلیه خدمات شهری مکان محور با ارائه این شناسه قابل دریافت خواهد بود.

حمیدرضا توکلی، مدیرعامل این شرکت هدف از راه اندازی این پلتفرم را ایجاد یک خدمت زیر ساختی با هدف ارتقاء و بهبود آدرس دهی به مخاطبان با ایجاد یک صندوق الکترونیکی(box-E) مطرح نمود و گفت: این پلتفرم راهی برای دریافت انواع خدمات پستی و شهری و مدیریت صندوق شخصی پستی (box personal) برای ارسال و دریافت مرسولات اشخاص حقیقی، حقوقی و صاحبان کسب و کار است.

وی داشتن یک آدرس دائم، مدیریت نشانی به صورت آنلاین، آسان نویسی و چاپی شدن آدرس ، جلوگیری از خطاهای انسانی در آدرس نویسی و ارسال پیروز مرسولات، مدیریت صندوق مرسولات مجازی، مدیریت صندوق شخصی پستی personalbox و حفظ حریم خصوصی در آدرس دهی را از عمده ترین مزایای این سامانه مطرح نمود.

توکلی از امکان دریافت و ارسال مرسولات پستی بین المللی به وسیله این شناسه اطلاع داد و یادآور شد: در نظر داریم تا علاوه بر نسخه آنلاین، اپلیکیشن این پلتفرم را نیز برای دسترسی آسان به اطلاعات مرسوله برای موبایل ظرف مدت کوتاهی راه اندازی کنیم.

توکلی در خصوص نحوه تهیه این کد شناسه توضیح داد: پس از ثبت نام در سامانه و ثبت آخرین نشانی محل حضور، متقاضی صاحب شناسه، یک آدرس یکتا در شبکه پستی سراسر کشور خواهد داشت. بر این اساس دارنده کد برای ارسال یا دریافت مرسولات دیگر نیازی به نوشتن توضیح آدرس بر روی مرسولات ندارد و صرفا به وسیله شناسه مربوطه با مخاطبان در ارتباط خواهد بود و بر روی مرسولات فقط آدرس یا کد ارائه شده از سوی این سامانه را درج می نماید.

مدیرعامل این شرکت فناور اعلام کرد: باتوجه به اینکه این طرح یک سرویس زیرساختی است، مستعد توسعه سریع برای افزایش خدمات متنوع به مشتریان است. بر همین اساس در نظر داریم علاوه بر امکان دریافت مرسولات به صندوق شخصی پستی که به زودی به سامانه اضافه خواهد شد امکان دریافت و ارسال مرسولات بین المللی را نیز فراهم کنیم. برای استفاده از این خدمات لزومی ندارد که دو طرف ارسال کننده و دریافت کننده مرسوله پستی دارای شناسه به وسیله این سامانه باشند.

وی در خصوص استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: برای شرکت در نمایشگاه الکامپ سال 98 از خدمات بلاعوض صندوق نوآوری برای شرکت در نمایشگاه استفاده کردیم. ضمن اینکه مبلغ 300 میلیون تومان نیز تسهیلات برای نمونه سازی دریافت کردیم. در گذشته در مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر بودیم اما برای اتصال به مجموعه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در تهران مستقر شدیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این پلتفرم از دو ماه پیش به طور رسمی شروع به کار نموده است و تا به امروز 20 هزار کاربر فعال در سامانه خود دارد و 350 هزار مرسوله پستی در این مدت به وسیله این شناسه تحویل شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1343

به "کد هفت رقمی جایگزین آدرس پستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کد هفت رقمی جایگزین آدرس پستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید