چگونه کفپوش چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، امروزه موضوع دکوراسیون داخلی ساختمان از اهمیت ویژه ای در بین طراحان و معماران برخوردار است و هزینه های گزافی از طرف صاحب خانه ها صرف طراحی و اجرای آن می شود. یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در زیبایی یک خانه می گذارد کفپوش یا پارکت است. در انتخاب کفپوش مناسب تمام جوانب و ویژگی های آن را باید در نظر گرفت، در غیر اینصورت پس از گذشت مدتی نیاز به تعمیر یا تعویض آن پیدا خواهید کرد. این المان دکوراتیو و کاربردی علاوه بر ایجاد جذابیت در فضا، منجر به ایجاد تعادل در ظاهر کلی خانه خواهد شد. از جمله فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب کفپوش می توان به جنس، رنگ و مقاومت اشاره نمود.

چگونه کفپوش چوبی مناسب انتخاب کنیم؟

طراحان داخلی اصولا برای تمام قسمت های خانه از یک نوع کفپوش استفاده میکنند. اینکار باعث میشود نمای خانه بزرگتر به چشم بیاید و فضایی یکپارچه ایجاد شود. بهترین گزینه برای انتخاب کفپوش مناسب منزل, پارکت چوبی است. پارکت از کنار هم قرار دادن تکه های چوبی در ابعاد مختلف ساخته می شود و همین امر باعث شده تا نسبت به سایر کفپوش ها بافتی زیباتر و شیک تر داشته باشد. زیبایی طبیعی کفپوش چوبی مهم ترین عاملی است که توانسته افراد بسیاری را به سوی حود جذب کند. مهمترین ویژگی این محصولات طبیعی بودن و عاری بودن آنها از هر نوع ماده شیمیایی است. قدم گذاشتن بر روی پارکت چوبی حسی گرم و طبیعی منتقل میکند.

کفپوش چوبی دارای مزیت و عیب هایی میباشد:

مزیت: ماندگاری کفپوش چوبی در مقایسه با سایر کفپوش ها بسیار بالاست و در صورت آسیب دیدگی میتوان آن را سمباده زد و تعمیر نمود.

عیب: کفپوش چوبی در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارد و دچار پوسیدگی میشود. این کفپوش مستعد خراشیدگی ست و اگر در محیط های پر رفت و آمد استفاده شود فرسوده میشود.

کفپوش های چوبی بر اساس جنس چوب و بافت های درون آن دارای تنوع بسیاری هستند. بعضی از چوب ها دارای گره هایی به صورت موازی و بعضی دیگر به صورت بافت دار میباشند. چوب درختانی مانند بلوط و افرا بسیار سخت است و مقاومت آنها در برابر سایر چوب ها بالاتر میباشد. کفپوش هایی که از این نوع درختان ساخته میشوند بسیار مقاوم بوده و به آسانی خراب نمیشوند. به همین جهت برای مکان هایی که تردد در آنها بالاست مناسب هستند. قیمت این کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش های چوبی گران تر است. در مقابل, کفپوش هایی که از چوب نرم ساخته میشوند مقاومت بالایی ندارند و مناسب محیط های پرتردد نیستند. این کفپوش ها از جنس درختانی مانند کاج و صنوبر ساخته میشوند و جزء کفپوش های ساده ای هستند که به طور موازی در کنار هم قرار میگیرند.

رنگی که برای کفپوش انتخاب میشود فضای کلی دکوراسیون منزل را در بر می گیرد. رنگ پارکت برای بیشتر افراد مهم است. پارکت را میتوان در طیف وسیعی از رنگ های تیره و روشن با توجه به سلیقه شخصی و تمایلات روحی انتخاب کرد. انتخاب کفپوش های روشن باعث بزرگتر جلوه دادن فضاهای کوچک میشود و کفپوش های تیره فضایی گرم و صمیمی ایجاد نموده و یکنواختی و سردی را از محیط دور میکنند. تنها عیب کفپوش های رنگ روشن این است که در صورت عدم نظافت, در مدت زمان کوتاهی کثیف و کدر میشوند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 850

به "چگونه کفپوش چوبی مناسب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه کفپوش چوبی مناسب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید