پینین فارینا کامبیانو؛ مدادی که هیچوقت تمام نمی شود

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدادی که هرگز تمام نمی شود و طرحی الهام گرفته از ماشین های لوکس دارد. قلم پینین فارینا کامبیانو (Forever Pininfarina Cambiano Pen) حاصل یک ترکیب جادویی است؛ در حقیقت یک تیم لوازم التحریرسازی (Napkin Forever) ضمن همکاری با متخصصان زبده یک استودیوی طراحی ماشین (Pininfarina)، سعی کردند مدادی بسازند که واقعاً یک اثر هنری زیبا باشد.

پینین فارینا کامبیانو؛ مدادی که هیچوقت تمام نمی شود

وقتی برای اولین بار این مداد را می بینید، احتمالاً دچار ترکیبی از احساس شک و سردرگمی می شوید. سازندگان این ابزار نوشتاری را به عنوان مداد تعریف می کنند، بنابراین ما نیز آن را مداد می نامیم. در واقع این قلم جوهر ندارد بنابراین این وسیله رسماً یک اتوماتیک نیست (طبق تعریف اتوماتیک). همچنین این دستگاه از هیچ نوع مغز یا گرافیتی برای علامت گذاری روی سطح کاغذ استفاده نمی کند بنابراین نیاز به پرکردن مجدد هم ندارد.

پس دقیقاً این چه نوع قلمی است؟ خب باید گفت این قلم دارای روکشی آلومینیومی با چوب گردو منبت کاری شده است. این قلم همچنین دارای یک نوک فلزی منحصر به فرد ساخته شده از آلیاژی به نام اِترگراف (Ethergraf) است که در تماس با سطح کاغذ اکسید می شود و علامت مدادمانندی بر جای می گذارد. با این حال، بر خلاف یک مداد، علائم به جای مانده در صفحه مانند یک اتوماتیک دائمی هستند. در واقع این مداد این یک ترکیب جالب را ایجاد می کند که هرگز در طبیعت دیده نشده است.

این قلم در یک باکس چوبی بسیار زیبا بسته بندی شده است و این باکس در یک جعبه مقوایی قرار گرفته است که با آرم Pininfarina مزین شده است. جعبه چوبی این قلم بسیار خوب ساخته شده است و ساختاری قوی و بادوام دارد. وقتی نور به این جعبه که از چوب گردو ساخته شده می تابد، صحنه ای بسیار چشمگیر و زیبا خلق می شود.

برخلاف بیشتر جعبه هایی که از بالا باز می شوند، این جعبه دارای یک شیار در قسمت جانبی خود برای مداد است. همان طور که پوشش پلاستیکی با آرم (Napkin) را از قسمت جانبی این جعبه برمی دارید، مداد دوست داشتنی خود را می بینید که به راحتی در تختخواب خود چرت می زند. این شکل از طراحی برای جعبه نیز بسیار منحصر به فرد و کاربردی است، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند.

در اینجا، می توانید مداد خود را ببینید که برای نوشتن بیرون آمده است!

اولین چیزی که در مورد مداد مورد توجه قرار می گیرد، چوب گردوی منبت کاری شده بر روی بدنه این قلم است و همچنین پوشش آلومینیومی براق آن که چوب گردو را مانند حفاظی ایمن در بر گرفته است. این یک دوگانگی بسیار دوست داشتنی است که بسیار لوکس هم به نظر می رسد. بر روی منبت های چوبی بدنه همان لوگوی پینین فارینا که روی جعبه حک شده است، دیده می شود.

جعبه دارای یک برش کم عمق است که در مواقعی که از مداد استفاده نمی شود به عنوان محفظه نگهدارنده قلم عمل می کند. همچنین یک سوراخ مورب در طرف دیگر جعبه وجود دارد که اتوماتیک را به یک عنصر دکوری بر روی میز تبدیل می کند.

در مورد جنبه نوشتاری، این مداد بسیار شبیه یک مداد دارای نوک بسیار سخت است. با فشار کمی، روی صفحه نشانه گذاری می کند و بسیار شبیه مداد H2 یا H3 به نظر می رسد. اما برای رسیدن به یک خط تیره به میزان قابل توجهی نیرو نیاز دارد، ولی حتی تیره ترین خط این مداد هم به جای سیاه، خاکستری تیره باقی می ماند. با نیاز به نیروی زیادی، قلم همچنین میزان زیادی اصطکاک با کاغذ ایجاد می کند، بنابراین یک مداد نرم محسوب نمی شود. اگر ترجیح می دهید از مدادهای تیره تر استفاده کنید، احتمالاً این مداد برای شما مناسب نیست.

مداد پینین فارینا کامبیانو به لطف بدنه مخروطی و وزن خوبش در دست احساس خوبی دارد. میزان مداد 6.5 اینچی (16.5 سانتی متر) است که میزان استاندارد یک مداد است. اگرچه این مداد نازک است، اما وزن آن 1.54 اونس (55 گرم) است. مرکز ثقل آن هم حدود یک سانتی متر از مرکز مداد به سمت عقب فاصله دارد.

با این حال اگر خرید این مداد فوق العاده برای شما مقرون به صرفه نیست و در پی مدل های مالی تری می شد، در لینک زیر سایر محصولات این شرکت موجود است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2027

به "پینین فارینا کامبیانو؛ مدادی که هیچوقت تمام نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پینین فارینا کامبیانو؛ مدادی که هیچوقت تمام نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید