ممبینی: بیرون زمین رابطه خوبی با قلعه نویی دارم، به مهندسی قهرمانی لیگ اعتقادی ندارم

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس کمیته داوران ایران گفت: اظهارات سرمربی تیم فوتبال سپاهان در مورد مهندسی قهرمانی در مسابقات لیگ برتر را قبول ندارم.

ممبینی: بیرون زمین رابطه خوبی با قلعه نویی دارم، به مهندسی قهرمانی لیگ اعتقادی ندارم

به گزارش خبرنگاران، هدایت ممبینی با حضور در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر در خصوص کمک داور ویدیویی گفت: بعد از ورود تکنولوژی به فوتبال و داوری در دنیا، تصمیم گرفته شد VAR به فوتبال ایران هم وارد شود و برای اینکه از تکنولوژی عقب نیفتیم در هیئت مدیره تصویب کردیم که VAR را سریع تر به کشور وارد کنیم به ویژه که ما جزو کشورهایی هستیم که فوتبال طرفداران زیادی دارد و حواشی بسکمک پیش می آید.

وی درباره دلیل نبود VAR با وجود شروع لیگ برتر گفت: این پروژه زمان بر است و به هر حال استارت آن زده شده است اما باید مرحله به مرحله کار را جلو ببریم و اگر خیلی خوب کار کنیم 6 تا 9 ماه زمان می برد و بعید می دانم به شروع نیم فصل دوم برسیم.

ممبینی درباره کمک این تکنولوژی به فوتبال اعلام کرد: در فیفا هم بحث هایی در این زمینه بود و تیم آقای بلاتر با ورود تکنولوژی مخالف بود و آنها معتقد بودند همین اشتباهات هم جزو جذابیت های فوتبال است. بعدها تیم آقای اینفانتینو نظر مخالفی با اینها داشتند و می خواستند تکنولوژی را به فوتبال وارد کنند. به هر حال شرکت هایی که هزینه می کنند دوست ندارند یک تیم با یک خطای هند به جام دنیای برود یا یک کشور با گلی که خطا زده شده از رفتن به جام دنیای باز بماند.

وی تاکید کرد: اول سخت بود داوری که تصمیم مهمی گرفته دوربین را نگاه کند و تصمیم خود را عوض کند. اوایل این مسئله برای ما خیلی سنگین بود. اما احساس می کنم حالا مردم خیلی می پسندند که اکنون VAR باشد و طبق آمار این تکنولوژی درصدی از اشتباهات را پایین آورده است.

رئیس کمیته داوران درباره واکنش ها یادآور شد: باشگاه ها وقتی ضرر می کنند می گویند ای کاش VAR داشته باشیم اما اگر با وجود کمک داور ویدئویی هم ضرر کنند نظرشان عوض می شود!

ممبینی درباره برخورد با برخی باشگاه ها توضیح داد: من آدم تندی نیستم و سعی می کنم آرامش داشته باشیم. من احساس می کنم ما خانواده فوتبال هستیم و فاصله ای بین داور و بازیکن و باشگاه وجود ندارد و برای همه باشگاه ها جلسات داوری را برگزار کرده ایم. چون از سال 2016 تغییراتی در قوانین فوتبال داده شده و این روند تا 2020 ادامه خواهد داشت. ما برای اولین بار برای برقراری تفاهم بین همه جلساتی را برگزار کردیم و با آقای قلعه نویی نیز در حاشیه این جلسات یک ساعت با هم بودیم.

وی درباره رابطه با قلعه نویی که قبلا گفته بود چهار داور از جمله او را هرگز نمی بخشد، گفت: ما بیرون از زمین رابطه محبت آمیز ای داریم اما در زمین بحث برد و باخت و کارت زرد و قرمز است و این کری خوانی ها و گلایه ها همیشه وجود دارد. حضور ذهن ندارم که چرا قلعه نویی از من دلخوری داشته است اما این مسائل در ذهن مربیان می ماند. تصمیمات سختی که داوران می گیرند مثل کارت قرمزی که تیمی را 10 نفره می کند اما بپذیریم که داور به عنوان اجرا کننده قانون باید تصمیمات سختی را بگیرد.

رئیس کمیته داوران درباره سخنان قلعه نویی مبنی بر اینکه قهرمانی لیگ مهندسی شده بود، توضیح داد: ایشان واقعا انسان خوب و آدم باشخصیتی است. اصلا مهندسی در فوتبال به اعتقاد من که 25 سال در این عرصه هستم نمی تواند هیچوقت وجاهت داشته باشد. یادم هست درباره بازی های استقلال و پرسپولبس در دورانی که مساوی می شد این حرف ها بود. مگر می شود به مجموعه دو باشگاه که با کادرشان 100 نفر می شوند بگویید شما بروید مساوی کنید؟ اصلا چنین چیزی نمی شود. این ذهنیت مردم به خاطر مساوی های استقلال و پرسپولیس است و برای هیچکس در فدراسیون فوتبال اینکه چه کسی قهرمان شود فرقی نمی کند.

وی در پاسخ به اینکه شما در دو دربی هم به عنوان داور وسط و داور چهارم بوده اید و استقلال برد، آیا برای این تیم خوش یمن بودید، گفت: در آن بازی که سوت زدم دو تیم برای اولین بار در جام حذفی به هم خوردند که مساوی شد و در وقت اضافه استقلا گل زد، فوتبال است دیگر.

رئیس کمیته داوران درباره احتمال آفساید بودن گل پرسپولیس در اولین بازی اش گفت: من اهل فضای مجازی نیستم اما گل پرسپولیس سالم بود.

ممبینی درباره اینکه آیا در دقیقه 77 هم پنالتی برای استقلال گرفته نشد، توضیح داد: من چیزی ندیدم. در دو بازی حضور داشتم و بقیه را هم از تلویزیون نگاه کردم و گزارش ناظران ما هم بلافاصله بعد از بازی به ما رسیده است. ویدئوها را هم باز نگاه می کنیم و بازبینی کلی در کمیته را هم فردا خواهیم داشت و گزارشی مبنی بر این موضوع نداشتیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با سخت گیری های جدید مربی ها دیگر درباره مسائل داوری نباید صحبت کنند، توضیح داد: در فوتبال دنیا هم همین است و ما اگر لیگ پویا و خوب و فوتبال حرفه ای می خواهیم، کم کم باید استانداردهای حرفه ای را رعایت کنیم. منِ داور، منِ کمیته داوران، منِ فدراسیون، باشگاه و مربی باید حواس مان باشد. درباره مسائل داوری هم مربیان می توانند مکتوب از طریق باشگاه نامه بزنند. آنها اعتراض بکنند یا نکنند هم ما فیلم ها را بررسی می کنیم.

ممبینی در پاسخ به اینکه آیا داور پشت دروازه حذف شده است، گفت: نه این اتفاق را تکذیب می کنیم. تا زمانی که کمک داور ویدئویی به لیگ برتر نیاید ما داوران پشت دروازه را خواهیم داشت و هیچ خبر رسمی مبنی بر حذف آنها نداشته ایم.

رئیس کمیته داوران در انتها گفت: داوران اردو دارند، تست و آزمون دارند، نظارت و سختگیری دارند. ما هم مثل یک مربی برای داوران هستیم و اینگونه نیست که آنها پنجشنبه ساکشان را بردارند و جمعه قضاوت کنند. آنها هم خیلی زحمت می کشند و اکثرا تحصیل کرده هستند. داوران ایران در آسیا و دنیا دارای جایگاه هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 193

به "ممبینی: بیرون زمین رابطه خوبی با قلعه نویی دارم، به مهندسی قهرمانی لیگ اعتقادی ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممبینی: بیرون زمین رابطه خوبی با قلعه نویی دارم، به مهندسی قهرمانی لیگ اعتقادی ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید