مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یونولیت های ورقه ایی یا مکعبی شکل دارای چگالی بالایی هستند و به نام عایق صوتی در مکان های پر سر و صدا مانند موتورخانه مورد استفاده قرار میگیرند. اصولا این نوع عایق ها در مرحله سفت کاری ساختمان نصب میشوند و عایق خوبی برای جذب صدا هستند. ورقه های یونولیت از جنس پلی استایرن هستند و از پخش صدا در محیط جلوگیری میکنند و فضایی آرام برای ساکنین فراهم میکند.

مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

شما با توجه به مکان مورد نظر و اندازه سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صوتی ایده آل اقدام نمائید. برای مثال برای جلوگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده کنید.

برای ممانعت از ورود صدا به ساختمان، دیوارهای سازه را باید با مصالحی پوشش داد که ضریب صدای بالایی داشته باشند. فوم ایکس پی اس (XPS) جزء مصالح چند منظوره محسوب میشود که نقش عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی را در ساختمان ایفا میکند. این فوم ساخته شده از پلی استایرین اکسترود شده دارای سلول های بسته میباشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

البته باید در نظر داشته باشید که این عایق ظاهری چندان زیبایی ندارد و برای زیبایی بیشتر لازم است تا روی آن را با دیوارپوش هایی بپوشانیم.البته برای داشتن عایقی با طول عمر بیشتر و کارایی بهتر، روش اول مناسب تر است و روش دوم تنها زمانی بکار برده می شود که پس از ساخته شدن ساختمان قصد عایق کاری آن را داشته باشیم.

منبع مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1696

به "مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید