معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، اقدامات لازم برای معرفی شهر سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری آغاز شده است.

معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور

نادر فلاحی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان اردبیل از معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه توریستی در کشور خبر داد.

نادر فلاحی در ادامه اضافه نمود این شهر شاخصه و الگوهای توریستی حلال را دارا است و اقدامات لازم برای معرفی این شهر به عنوان شهر نمونه توریستی آغاز شده است.

ایشان در ادامه چنین بیان داشت:

مواهب طبیعی این شهر کمتر معرفی شده؛ سرعین غیر از آب های گرم و معدنی، از طبیعت منحصربه فرد در دامنه کوه سبلان برخوردار است.

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان اردبیل، منطقه نمونه توریستی آلوارس، دربند ورگه سران، دره ورنیاب، روستای زیرزمینی کنزق، ویند کلخوران و عشایر ییلاقات آلوارس از جاذبه های طبیعی منحصربه فرد این شهرستان است.

فلاحی همچنین ادامه داد:

روستای توریستی بیله درق نیز به عنوان مکمل جاذبه های توریستی شهر سرعین با طبیعت زیبا و آب های گرم معدنی و زندگی روستایی است.

ایشان در ادامه سخنان خود تاکید کرد که ظرفیت های این منطقه موجب شده تا سالانه هزاران توریست از داخل و خارج کشور میهمان این شهر باشند.

فلاحی گفت:

برگزاری جشنواره های متنوع با هدف رونق توریستی این منطقه برنامه ریزی شده که از آن جمله جشنواره های زمستانی است تا طرح زمستان بیدار در این منطقه عملیاتی شود.

ایشان از آمادگی خود برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخش خصوصی در این منطقه خبر داد و در ادامه مسلمانان کشورهای مختلف را برای استفاده از جاذبه های توریستی شهر سرعین به این شهر دعوت کرد.

شهرستان سرعین از منطقه ها توریست پذیر کشور با ده ها دهنه آبگرم معدنی و پیست اسکی آلوارس در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار گرفته است.

آلوارس رتبه نخست کشور به لحاظ داشتن ذخایر برف در طول دست کم شش ماه از سال را دارا است و این منطقه به همراه امکانات تفریحی و ورزشی ایجادشده در آن نقش بسزایی در توسعه ورزش های زمستانی، جذب توریستان خارجی، ایجاد اشتغال و پرکردن اوقات فراغت جوانان و تکمیل موقعیت ویژه توریستی در شهر سرعین دارد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1915

به "معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سرعین به عنوان شهر نمونه گردشگری کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید