بازسازی سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا سرانجام سال

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران/قزوین معاون میراث فرهنگی استان قزوین گفت: مرحله جدید ساماندهی و بازسازی سه بنای شاخص تاریخی استان شامل مسجد جامع عتیق، آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان تا سرانجام سال اجرایی می گردد.

بازسازی سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا سرانجام سال

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

احسان نورانی بابیان اینکه بازسازی بخش های مختلف مسجد جامع عتیق طی سالیان گذشته اجرا شده، توضیح داد: مسجد جامع عتیق یکی از کهن ترین و بی نظیرترین مساجد چهار ایوانی ایران به شمار می رود که بازسازی بخش های مختلف این بنا طی سنوات گذشته اجرا شده، مرحله جدید ساماندهی و بازسازی آن مربوط به مطالعات بازسازیی و ترمیم گنبدخانه آن است.

وی اضافه نمود: برج های دوگانه خرقان واقع در 30 کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج، از بناهای شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی و جزو شاهکارهای آجرکاری معماری ایران به شمار می فرایند که یک مرحله از بازسازی آن شامل بازسازی موضعی اعم از بازسازی بام و جداره ها، اصلاح و ساماندهی کانال های رطوبتی و بازسازی تزئینات جدارهٔ بنا در تابستان گذشته انجام شد و مرحله جدید بازسازی و ساماندهی آن ها در قالب استحکام بخشی بنا در دستور کار این اداره کل قرارداد.

بنا بر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، معاون میراث فرهنگی استان همچنین با اشاره به پروژه ساماندهی و بازسازی امامزاده حسین (ع) یادآور شد: با سرانجام عملیات برطرف خطر و بازسازی استحفاظی امامزاده حسین (ع)، در مرحله جدید بازسازی و ساماندهی این بنای تاریخی - مذهبی ساماندهی و بازسازی صحن این بقعه متبرکه انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین پیگیر اجرای مرحله جدید بازسازی و ساماندهی بازار وزیر و مسجد مدرسه سردار قزوین هستیم که در صورت تخصیص اعتبارات موردنیاز، این پروژه ها را نیز در امسال شروع خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1117

به "بازسازی سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سه بنای شاخص تاریخی قزوین تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید