فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، فاطمه علی میرزایی، مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی گفت: طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی از سال 1401 به عنوان طرح پیشران در پژوهشگاه به تصویب رسیده است.

فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی

علی میرزایی اعلام کرد: طرح پیشران سفالینه های زرین فام، با راهنمایی نگارنده و همکاری غلامرضا رحمانی عضو هیأت علمی و معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه، با هدف راه اندازی بانک اطلاعاتی سفالینه های زرین فام ایرانی از سال 1397 شروع شده و به صورت پروژه های تعیین و هدفمند در بخش های مختلف تاریخی، ریخت شناسی، ساختارشناسی و... مرتبط با این آثار، طراحی و برنامه ریزی شده و در دست اجرا است.

این کارشناس اضافه کرد: طرح یاد شده، به سبب گستردگی و تنوع موضوعات قابل مطالعه مرتبط و نیز وسعت و پراکندگی نمونه ها در داخل و خارج از کشور، نیازمند همکاری حوزه های تخصصی مختلف است، با این دیدگاه و در یک گام مهم، بخش هایی از طرح در قالب پیشنهادات پژوهشی به منظور گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی آماده و ارایه شده است.

مسئول بخش سفال پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی اظهارکرد: طرح پژوهشی گونه شناسی و طبقه بندی نقوش سفالینه های زرین فام تخت سلیمان از جمله این پروژه ها است که با نظارت و همکاری مجریان این طرح، از سوی نگار کفیلی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران در سال 1401-1402 به انجام رسیده است.

او در سرانجام اعلام کرد: پژوهشگران، اساتید و دانشجویان علاقه مند، در صورت تمایل به همکاری در پروژه فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی، می توانند به منظور اطلاع از فرایند مشارکت در طرح، ثبت درخواست و رزومه علمی خود با پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی- فرهنگی ارتباط بگیرند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2129

به "فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت مطالعاتی در چارچوب طرح پیشران پژوهشی پیرامون سفالینه های زرین فام ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید