شبکه بارانی چیست و چگونه کار می کند؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، برای آبیاری زمین های کشاورزی انواع مختلفی از روش ها وجود دارد از روش های سنتی گرفته تا آبیاری قطره ای و… . در این میان این روش ها دو روش، امروزه بسیار مرسوم شده است یکی شبکه آبیاری قطره ای و دیگری شبکه بارانی.

شبکه بارانی چیست و چگونه کار می کند؟

دلیل این مرسوم شدن این روش ها مزیت های بالای آن ها است چراکه هم آب کمتری به هدر می رود و هم یکنواختی در آبکمک کل زمین حفظ می شود. در این مقاله قصد داریم شبکه بارانی را مورد بررسی قرار دهیم. اینکه این شبکه چه مزایایی دارد و برای چه زمین هایی مناسب است. در انتها نیز اطلاعات مفیدی در مورد آبپاش ها در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آبکمک با شبکه بارانی

چه باغچه کوچکی در حیاط خانه داشته باشید و چه یک باغ بزرگ، همه گیاهان برای رشد و بقا احتیاج به آب خواهند داشت. روش های بسیار مختلفی برای آبکمک گیاهان وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از شبکه بارانی است. شبکه بارانی پوشش موثر و مناسب برای مناطق و مزارع کوچک و بزرگ فراهم کرده و تقریبا با هر نوع خاکی سازگار است، چرا که دامنه تخلیه این سیستم کاملا قابل تنطیم می باشد.

شبکه بارانی چیست؟

شبکه بارانی روشی برای آبکمک مزارع مانند بارش باران است. این شبکه یا سیستم آبکمک بارانی جریان آب مورد احتیاج برای کشاورزی را از طریق مجموعه ای از لوله ها با استفاده از پمپاژ عبور می دهد. سپس این آب توسط آب پاش ها مانند قطرات ریز باران بر روی زمین می افتد.

بیایید باهم مزایای استفاده از این شبکه آبکمک را مرور کنیم.

برخی از فواید شبکه های بارانی:

  • کاهش تلف شدن آب در هنگام ترانزیت
  • مناسب برای هر نوع خاک به جز خاک رس سنگین
  • ذخیره 30 تا 50 درصدی آب
  • مناسب برای آبکمک در مزارعی که تراکم محصولات بالاست
  • کمک به رونق تولید
  • غلبه بر فشردگی خاک

استفاده از آبپاش مناسب برای شبکه بارانی بسیار مهم است به همین دلیل هم در ادامه برخی از انواع آبپاش ها را برای شما معرفی خواهیم کرد. البته انتخاب درست اتصالات شبکه بارانی هم بسیار اهمیت دارد چراکه انتخاب غلط می تواند توان این شبکه را بسیار پایین بیاورد.

آبپاش برای شبکه های بارانی:

آبپاش ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند آبپاش دستی و اتوماتیک. دسته اول برای زمین های بسیار کوچک و استفاده در خانه کاربرد دارند. در ادامه انواع مختلف آبپاش های اتوماتیک را بررسی خواهیم کرد:

آبپاش نوسانی: از این نوع آبپاش برای آبکمک زمین های مربعی و مستطیلی شکل استفاده می شود. این مدل می تواند جریان های مختلف آبی ایجاد کرده و زمین را آبکمک کند.

آبپاش بارانی: از آبپاش بارانی در پارک های مختلف که زمین شکل خاصی ندارد استفاده می کنند. این مدل آبپاش برای زمین های چمن مناسب ترین نوع است

آبپاش اتوماتیک: این نوع آبپاش ها مانند سیستم های قطره ای عمل می کنند اما هزینه کمتری دارند و سطح کمتری را نیز پوشش می دهند. برای نصب این نوع آبپاش ها، به منبع آب کم فشار احتیاج دارید.

شرکت سناپالیز این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید آبپاش و یا شبکه بارانی مورد نظر خود را به صورت آنلاین و با مناسب ترین قیمت خریداری کرده و در درب خود تحویل بگیرید. البته شما می توانید لوازم و محصولات کشاورزی را نیز از این شرکت تهیه نمایید. برای این کار کافی است به سایت این شرکت مراجعه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 916

به "شبکه بارانی چیست و چگونه کار می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه بارانی چیست و چگونه کار می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید