سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران (پانا) - محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی برای سینماگران سینمای مستند آرزوی چشمانی پرفروغ و بیدار کرد.

سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، پیغام دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت منتشر شد. در این پیغام نوشته شده است: به نام خداوند جان آفرین/ غیر از هنر که تاج سر آفرینش است/ دوران هیچ منزلتی جاودانه نیست

هنر، برآمده از جان آدمی است. سرچشمه و منشا تحول و دگرگونی و راهی برای رسیدن به معنویت و آسمانی شدن. هنر، دریایی است که جان شیفته انسان را به آرامش می رساند و آنچه از وجود خالق در او به ودیعه نهاده شده، بازتاب می دهد. هنرمند برآمده از فرهنگ و باورهای الهی و دلباخته به آسمان و انوار الهی، از بندهای تعلقات مادی و آنچه او را از اصل خود و مردمش جدا می نماید، فاصله می گیرد و به مبدا آفرینش نزدیک می گردد.

سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است. فیلمساز در سینمای مستند، خود را مقید به ثبت حقیقت می داند و از این رو، امین، ناظر و ثبت کننده است. سینمای مستند ایران که جشنواره ای دیرپا چون سینماحقیقت دارد، باید بکوشد راوی صادق و ناظر متعهد و دلسوزی باشد که جامعه ایرانی را با همه نقاط روشن و پرفروغ و کاستی ها و مشکلاتش ثبت کند و بکوشد سندی ماندگار برای آیندگان باشد.

در دولت سیزدهم، که گفتمان عدالت خواهی و بازگشت به اصول انقلابی در اولویت است شایسته است سینمای مستند آیینه ای برای بازتاب عدالت و انقلابی گری باشد. پانزدهمین جشنواره بین المللی سینمای مستند ایران سینماحقیقت تصویر رنگارنگ و شورانگیز ایران امروز را به دیدن می گذارد و امید داریم که چراغ سینماحقیقت، روشن و چشمان هنرمندان سینمای مستند پرفروغ و بیدار باشد که بیداری، رسالت هنرمند و آگاهی، دستاورد اوست.

پانزدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به دبیری محمد حمیدی مقدم از امروز 18 آذرماه آغاز شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1814

به "سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای مستند، بیش از دیگر قرائت های سینمایی به روح آفرینش، اصالت و حقیقت نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید