سد های تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به کاهش 269 میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران امکان تامین آب کشاورزی برای پایین دست سدها وجود ندارد.

سد های تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد شهریاری با اشاره به اینکه موجودی ذخایر سدهای پنج گانه تهران هم اکنون 505 میلیون مترمکعب است اضافه نمود: در روز مشابه سال گذشته مقدار ذخایر 774 میلیون مترمکعب بود که این رقم نشان از کاهش 269 میلیون مترمکعبی ذخایر در سدهای پنج گانه تهران است.

وی گفت: در حوضه آبریز سدهای تهران در فروردین ماه امسال فقط 10 میلی متر بارش ثبت شده است که این رقم در مقایسه با عدد 43.5 میلی متر میانه بلند مدت بارش های استان تهران حدود 77 درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به بودجه برفی که از زمستان سال گذشته ایجاد شده است گفت: اگر بارش بهاری وجود نداشته باشد، برف های موجود تبدیل به روان آب نخواهد شد و مخازن سدهای تهران تغذیه نمی شوند.

شهریاری ادامه داد: بخش عمده ای از ذخایر سدهای تهران صرف آب شرب میشود بنابراین با توجه به شرایط موجود امکان تامین آب برای بخش کشاورزی وجود ندارد.

وی اضافه نمود: ما با اعمال سیاست های انقباضی می توانیم آب شرب ماه های آینده و تابستان را تامین کنیم و البته سهم کوچکی هم به درختان پایین دست سدها خواهیم داد.

منبع: فرارو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1936

به "سد های تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد های تهران توان تامین آب کشاورزی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید