سانحه در آمریکا،بوئینگ 777 را در ژاپن و ایالات متحده زمین گیر کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یو اس ای تودی، به دنبال بروز سانحه برای یک فروند بوئینگ 777 در کلرادو، آمریکا پرواز این هواپیماها را متوقف نموده و ژاپن نیز ورود کلیه هواپیماهای بوئینگ 777 را به حریم هوایی خود ممنوع بیان کرد.

سانحه در آمریکا،بوئینگ 777 را در ژاپن و ایالات متحده زمین گیر کرد

این حادثه روز شنبه بیستم فوریه در جریان پرواز شماره 328 یونایتد ایرلاینز صورت گرفت که با 241 مسافر و خدمه از فرودگاه شهر دنور راهی هونولوو در هاوایی بود.

در این حادثه که هیچ تلفات جانی به همراه نداشت یکی از موتورهای بوئینگ 777 شرکت یونایتد ایرلاینز هنگام پرواز متلاشی شد و تکه های آن روی منازل مسکونی در کلرادو افتاد.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز خواهان انجام بازرسی های فنی بر روی موتور این نوع هواپیما شد.

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز آمریکا نیز روز یکشنبه اعلام نمود که ناوگان هواپیماهای مسافربری 777 خود را زمین گیر نموده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: کلیه پروازهایی که قرار بود با بوئینگ 777 صورت گیرد به حال تعلیق در می آید تا آنالیز ها لازم برای انطباق با استانداردهای لازم و مصاحبه با نهادهای نظارتی به پایان برسد.

پس از وقوع حادثه در کلرادو، ژاپن ورود کلیه هواپیماهای بوئینگ 777 را به حریم هوایی خود ممنوع اعلام نمود.

اداره هوانوردی ایالات متحده نیز اعلام نموده که بر اساس تحقیقات اولیه موتور هواپیمای حادثه دیده بوئینگ 777 در کلرادو به دلیل شکستن پره های فن آسیب دیده و متلاشی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1437

به "سانحه در آمریکا،بوئینگ 777 را در ژاپن و ایالات متحده زمین گیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سانحه در آمریکا،بوئینگ 777 را در ژاپن و ایالات متحده زمین گیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید