رهبر قره باغ از روسیه تشکر کرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رهبر منطقه خودمختار قره باغ از روسیه و رئیس جمهوری این کشور بابت یاری به منظور انتها درگیری های شش هفته ای بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر این منطقه مورد مناقشه قدردانی کرد.

رهبر قره باغ از روسیه تشکر کرد

جهت دریافت خدمات قیمت ساخت ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرائیک هاروتیونیان، رهبر منطقه خودمختار قره باغ در صفحه فیسبوک خود نوشت: بابت کوشش ها و اقدامات روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور در توقف درگیری ها در منطقه مورد مناقشه قره باغ متشکریم. ما قدردانی خود را به فدراسیون روسیه و کوشش های پوتین برای میانجی گری کوشش ها به منظور برگرداندن ثبات در منطقه و یاری به توقف درگیری ها و خاتمه جنگ، برقراری صلح و ثبات در قره باغ ابراز می کنیم.

وی همچنین گفت، استقرار صلحبان های روسی تکمیل شده و ماموریت آنها اکنون در جریان است. یک همکاری موثر با رستم مرادف، فرماندهی ستاد صلح بان های روسی در قره باغ اجرا شده است. تحقق وظایف اصلی این گروه، حفظ صلح، ثبات و امنیت شهروندان ماست.

وی ادامه داد: ما قدردان کوشش های بی وقفه روسیه در برقراری ثبات در منطقه و یاری های بشردوستانه مسکو برای قره باغ هستیم. مرکز واکنش بین اداره ای بشردوستانه با هدف حل مسائل بشری و احیای زیرساخت های مدنی در حال تشکیل است. با دستور وزارت دفاع روسیه، پنج مرکز دیگر نیز در بخشی از این مرکز به منظور حل تمامی مسائل بشری در قره باغ تشکیل شده است.

جمهوری خودخوانده ارمنی آرتساخ در قره باغ قرار گرفته است و بر اساس توافق سه جانبه ارمنستان، آذربایجان و روسیه نیروهای ارمنستان از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان خارج شده و صلحبانان روسی کار نظارت بر آتش بس را بر عهده گرفته اند. در خصوص شرایط خود منطقه قره باغ هم ظاهرا تغییری به وجود نیامده و دولت خودمختار ارمنی در آن هم چنان مستقر است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1159

به "رهبر قره باغ از روسیه تشکر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر قره باغ از روسیه تشکر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید