رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی مشاهده می گردد.

رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی

قضیه چیست؟

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: در سال 1399 با وجود شیوع ویروس کرونا کوششها جهت جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در استان ادامه یافت و بر همین اساس 89 مجوز صادر شد که شامل 76 مجوز موافقت اصولی و 13 مجوز ایجاد و ساخت است.

وی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده ناشی از موافقت های اصولی صادره در سال گذشته را بالغ بر 14 هزار و 489 میلیارد ریال دانست و اضافه نمود: این تعداد موافقت اصولی در واقع فراوری 2750 اشتغال را به همراه خواهد داشت.

مرزبان با اشاره به اینکه کرونا سرمایه گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان مرکزی در سال 99 را دچار اختلال نکرد، گفت: در سال 99 نسبت به سال 98 صدور موافقت های اصولی در استان مرکزی با 17 درصد رشد همراه بوده است و در حوزه اشتغالزایی نیز در بازه زمانی مذکور و در قیاس با سال 98 رشد 55 درصدی به ثبت رسیده است.

وی توضیح داد: سرمایه گذاری های اجرا شده اکثرا در بخش گردشگری است که شامل 35 مجتمع گردشگری، 15 سفره خانه سنتی، 14 مرد تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، 11 مجوز هتل، 5 اقامتگاه بومگردی و 9 مورد سایر تاسیسات گردشگری است که در واقع 2750 فرصت شغلی را رقم می زنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیشترین حجم سرمایه گذاری با 28 مورد را مربوط به شهرستان اراک دانست و گفت: 13 مورد از موافقت های اصولی صادره در شهرستان محلات، 12 مورد در شهرستان دلیجان، 12 مورد در شهرستان ساوه، 7 مورد در شهرستان خمین، 6 مورد در شهرستان زرندیه، 5 مورد در شهرستان شازند، 3 مورد در شهرستان خنداب و 3 مورد در شهرستان تفرش بوده است.

وی در مورد برنامه های این اداره کل در حوزه سرمایه گذاری در سال 1400 بیان نمود: در امسال بسته فرصت های سرمایه گذاری استان بصورت کتابچه و فایل جهت ارائه به سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری تهیه خواهد شد، همچنین برگزاری و شرکت در نمایشگاه های فرصت های سرمایه گذاری بخش داخلی و خارجی نیز می تواند مسیری برای جذب سرمایه گذار به استان مرکزی باشد که قطعا با بهبود شرایط کرونایی این برنامه در دستور کار قرار خواهد داشت.

مرزبان اضافه نمود: تهیه و بروزرسانی تقویم رویدادهای گردشگری و فرهنگی استان جهت جذب سرمایه گذار در مناطق برگزاری رویداد، اجرای زیرساخت های گردشگری و پرداخت تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران بخش گردشگری، تسهیل و سرعت دهی به فرایند صدور مجوز برای متقاضیان سرمایه گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری، واگذاری حداقل سه منطقه نمونه گردشگری استان به سرمایه گذاران بخش خصوصی در امسال و کوشش جهت تحقق شعار سال(فراوری، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها) در راستای حمایت از فراوری و برطرف موانع در بخش گردشگری از جمله اقدامات و برنامه هایی است که در سال 1400 با قدرت دنبال خواهد شد.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1426

به "رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 17 درصدی سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید