رباتی که با فرمان صوتی لنزها را از چشم جدا می کند

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران- یک ربات جدید می تواند به گرفتاری هر روزه برخی افراد در رابطه با برداشتن لنزهای تماسی از چشم هایشان پایان دهد و با یک فرمان صوتی این کار را انجام دهد.

رباتی که با فرمان صوتی لنزها را از چشم جدا می کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی ای، گذاشتن و برداشتن هر روزه لنز مسئله ای است که افراد دارای اختلال بینایی با آن در چالش هستند. استفاده از لنزها برای اولین بار و همچنین عادت به قرار دادن و بیرون آوردن هر روزه آنها یک مرحله طولانی و ملال آور است و به همین دلیل یک مهندس از جنوب فلوریدا تصمیم گرفت که به این داستان انتها دهد و یک ربات اختراع کند که این فرآیند را تنها با یک فرمان صوتی انجام دهد.

کریگ هرشوف مخترع این ربات که خودش نیز از اختلالات بینایی رنج می برد، ربات خود را به گونه ای شاخته است که با فرمان صوتی کار کند. به این معنی که تمام کاری که فرد باید انجام دهد این است که خم شود و به دستگاه نزدیک شود و با یک فرمان صوتی منتظر بماند تا بازوی رباتیک، لنز را بر روی چشمش بگذارد یا آن را از چشمش جدا کند.

هرشوف می گوید: این مکانیزم روی افراد مسنی که دارای معلولیت هستند، آزمایش شد و همگی آنها از عملکرد خوب این ربات استقبال کردند.

این ربات در حال حاضر برای آزمایش به بوستون می رود و هرشوف امیدوار است که سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه آن را تا سال آینده صادر کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مطمئناً افرادی که در قرار دادن و برداشتن روزمره لنزهای تماسی مشکل دارند، از فرایند مناسب تری بهره مند خواهند شد.

انتظار می رود که این ربات در برداشتن و قرار دادن لنزهای تماسی اسکلرال که کل قرنیه چشم را می پوشانند، بهتر عمل کند.

حوزه پیشرفت فناوری های پزشکی هر روز جهش های بزرگی را تجربه می کند و با محصولات خلاقانه و باورنکردنی مانند لنزهایی که با دو بار چشمک زدن، تصویر پیش روی کاربر را بزرگنمایی می کنند، روبرو می شود. بنابراین اگر قرار باشد چنین فناوری هایی رایج شود، باید فکری به حال معضل قرار دادن و برداشتن هر روزه لنزها روی چشم کرد و ربات مذکور می تواند آن را تا حد زیادی تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1161

به "رباتی که با فرمان صوتی لنزها را از چشم جدا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که با فرمان صوتی لنزها را از چشم جدا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید