راهیابی 20 اثر به مرحله نهایی نشان ملی دبیرسیاقی در قزوین

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، خبرنگاران/قزوین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رویداد نشان ملی دبیرسیاقی با موضوع تصحیح متون فارسی در 2 حوزه نظم و نثر در قالب های کتاب و رساله دکتری برگزار می شود و در نخستین دوره این رویداد، 20 اثر به مرحله نهایی راه یافته اند.

راهیابی 20 اثر به مرحله نهایی نشان ملی دبیرسیاقی در قزوین

محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: رویداد نشان ملی دبیرسیاقی با موضوع تصحیح متون فارسی در 2 حوزه نظم و نثر در قالب های کتاب و رساله دکتری برگزار می گردد.

اسماعیلی ادامه داد: نشان ملی دبیرسیاقی برای اولین بار و به میزبانی قزوین در راستای تجلیل از خدمات ارزنده فرهنگی و ادبی زنده یاد استاد دکتر سید محمد دبیر سیاقی و با هدف ارتقای زبان فارسی و تقدیر از پدید آورندگان آثار برجسته و بدیع علمی و پژوهشی در حوزه تصحیح متون کهن فارسی برگزار می گردد.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، وی اظهار کرد: 20 اثر به مرحله نهایی این دوره راه یافتند که 10 اثر در قالب کتاب و 10 اثر در قالب رساله دکتری است که توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد و در هر بخش یک اثر، نشان ملی دبیرسیاقی را دریافت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اضافه کرد: نشان ملی دبیرسیاقی به صورت سالانه توسط این اداره کل و با همکاری معاونت فرهنگیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، نهادها و انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی و ادبی استان قزوین برگزار می گردد.

اسماعیلی در سرانجام یادآور شد: مراسم سرانجامی نخستین دوره نشان ملی دبیر سیاقی 10 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار و نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1352

به "راهیابی 20 اثر به مرحله نهایی نشان ملی دبیرسیاقی در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهیابی 20 اثر به مرحله نهایی نشان ملی دبیرسیاقی در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید