راههای جابجایی گیاهان بدون آسیب

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تهران (پانا) - یکی از نکات مهم در نحوه بسته بندی و اسباب کشی، حمل و نقل وسایل حساس مثل گلدان ها و گیاهان با درصد پایین آسیب رسانی به آن ها است.

راههای جابجایی گیاهان بدون آسیب

به گزارش نمناک، هنگامی که می خواهید محل زندگی خود را عوض کنید و اثاث کشی کنید، جابجا کردن گل ها و گیاهان خانگی مهم ترین اصلی است که باید حواستان را به آن ها جمع کنید. شاید جابجا کردن آن ها استرس زا ترین کاری باشد که می خواهید انجام دهید در نتیجه باید از قبل برای آن ها آمادگی پیدا کنید تا گل و گیاهتان خراب نگردد.

خوشبختانه نکات زیادی هستند که با خواندنشان در این بخش از نمناک و رعایت آن ها، میتوانید کمترین آسیب را به گل و گیاه خود برسانید.

گیاه را برای جابجایی آماده کنید

اگر می خواهید راستا طولانی را سپری کنید، حتماً باید آماده سازی هایی را برای گیاه انجام دهید. برخی از این آماده سازی ها در خصوص نوع گیاه را می توانید از افراد متخصص پرسید که تعدادی از آنها نیز شامل موارد زیر است:

گلدان را پلاستیکی کنید

3 هفته قبل از تاریخ جابجایی، حتماً همه گل ها را داخل گلدان پلاستیکی بگذارید تا احتمال شکستن آن نزدیک به صفر باشد. گلدان های پلاستیکی بعلاوه سبک تر هم هستند و جابجایی آنها راحت تر است.

آفت زدگی ها را وارد خانه نکنید

قبل از اینکه گیاهان را داخل خانه نو بچینید، باید سعی کنید تمام آفت ها را از بین ببرید و آن ها را با آفت در خانه نو نگذارید، در غیر اینصورت کارتان سخت تر می گردد.

گیاه را هرس کنید

تقریباً یک هفته قبل از اینکه جابجا شوید، تمام گیاهان را هرس کنید. هرس کردن گیاه باعث می گردد تا آسیب کم تری به آن وارد گردد و حالت فشرده تری پیدا کند و در نتیجه جابجایی آن راحت تر است و احتمال آسیب کم تر خواهد بود.

چگونه گیاه را بسته بندی کنیم؟

راه های مختلفی برای بسته بندی گیاهان در اثاث کشی وجود دارد. همه چیز بستگی به نوع گیاه شما دارد. آیا گیاه تان یک سوکولنت کوچک است یا این که کاکتوس دارید؟ برای قسمت گل، باید پوشانندگی را محکم تر و بیشتر کنید و مراقب باشید که برگ و گل و گیاه در طول راستا آسیب نبیند.

روز قبل از حرکت و اسباب کشی، برترین زمان برای بسته بندی گیاهان است تا بتواند تا لحظه آخر تنفس کند، از طرفی آسیبی آن را تهدید نکند.

جعبه های مخصوص گیاه

برخی از جعبه ها هستند که می توانید از آن ها بهره ببرید و گیاه را داخلشان قرار دهید. برای بسته بندی گیاهان بعلاوه می توانید از روزنامه و کاغذ های مخصوص بهره ببرید. اگر گیاه را داخل جعبه قرار دادید، حتماً فضایی از آن را سوراخ کنید تا بتواند نور کافی را دریافت و تنفس کند. مهم تر از همه اینکه جعبه باید سقف داشته باشد تا در برابر تغییرات آب و هوایی دوام بیاورد و آسیبی به آن وارد نگردد.

گیاهان بلند را در عقب ماشین قرار دهید

قطعاً گیاهان بلند را نباید با کامیون جابه جا کنید. آن ها را در جایگاه عقب ماشین قرار دهید تا کمترین آسیب به آن ها وارد نگردد. در غیر این صورت باید با گیاه خود خداحافظی کنید. بعلاوه می توانید گیاهانی که داخل گلدان های آویز هستند را همان گونه و با همان سبدها داخل ماشین بیاورید و به جای مورد نظر آویزان کنید تا در طول راستا، آسیبی به آن ها وارد نگردد.

امنیت آنها را در طول راستا حفظ کنید

زمانی که تمام گیاهان را بسته بندی کردید، باید آغاز به حرکت کنید اما بسته بندی باید اولین مرحله باشد که به صورت کاملا درست و عالی رعایت می گردد و امنیت گیاه در طول راستا باید حفظ گردد.

گیاه را در معرض دمای شدید قرار ندهید

گیاه باید در دمای کنترل شده باشد و با دقت حرکت کنید. اگر راستا کوتاهی را در پیش دارید، هیچ مسئله ای نیست اما اگر راستا طولانی است، باید مراقب باشید که به یکباره گرما و یا سرمای شدید به آن اعمال نگردد.

گیاه را شب تا صبح داخل ماشین نگه ندارید

اگر راستا طولانی دارید و مجبور هستید راستا را متوقف کنید، گیاه تان را هر چند وقت یکبار بیرون بیاورید و آن را داخل ماشین نگه ندارید. اگر قرار است در بین راستا در هتل بمانید، بهتر است یک اتاق برای گیاهان در نظر بگیرید.

اول از همه گیاهان را بچینید

هنگامی که به خانه نو رسیدید، اول از همه بسته بندی گیاه را باز کنید تا نفس بکشند. به آرامی و با دقت زیاد گیاه را از جای خودش بیرون بیاورید جای درست را برای آنها انتخاب کنید؛ زیرا گیاه در برابر تغییرات بسیار حساس است. پس باید بیشتر از آن مراقبت کنید.

نکته:در چند هفته اول بعد از اسباب کشی گیاه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و با محیط نو نااشنا است و تغییرات مهمی را احساس می نماید. شما نباید به اندازه این تغییرات اضافه کنید.

یعنی گلدان را عوض نکنید، آن را جابجا نکنید و به آن کود ندهید و سعی کنید اندازه آب دادن را به حداقل ترین حالت ممکن برسانید. وقتی که مطمئن شدید به محیط نو عادت نموده و شاداب و سلامت است، می توانید تغییراتی که خواستید را اعمال کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1898

به "راههای جابجایی گیاهان بدون آسیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای جابجایی گیاهان بدون آسیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید