رئیس انجمن دفاتر گردشگری: هیچ پروازی به هند انجام نمی گردد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: هم اکنون هیچ پروازی به مقصد هند انجام نمی گردد، اما در هفته حدود 14 تا 15 پرواز به کشور ترکیه انجام می گردد.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری: هیچ پروازی به هند انجام نمی گردد

صداوسیما:رحمت الله رفیعی با اشاره به اینکه تعداد پرواز ها به مقصد هند در شرایط عادی نیز قابل توجه نبود اضافه کرد: به طور معمول در هفته سه پرواز به مقصد هند انجام می شد که هم اکنون به علت شرایط شیوع کرونا این پرواز ها انجام نمی گردد.

وی گفت: تعداد پرواز ها به کشور ترکیه در شرایط معمول در هفته 300 پرواز است که به علت شیوع کرونا تعداد پرواز ها هم اکنون به حدود 14 پرواز در هفته رسیده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اضافه کرد: تا به امروز هیچ بخشنامه ای مبنی بر ممنوعیت سفر به کشور های هند و ترکیه به ویژه کشور ترکیه به انجمن ابلاغ نشده است.

رفیعی گفت: تا زمانی که پانزده شرکت هواپیمایی کشور پرواز های خود به مقصد این کشور ها را تعطیل ننمایند فروش بلیت و ارائه خدمات به مسافران خود به خود انجام می گردد.

وی اضافه کرد: هر مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت سفر باید کارشناسی لازم الاجرا باشد وقتی شرکتی پرواز ها را انجام می دهند و امکانات فروش خدمات و بلیت در سامانه های دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز باز است چطور امکان دارد بلیت فروخته نگردد و مسافرت ممنوع گردد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: زمانی که پرواز انجام و بلیت نیز فروخته می گردد طبیعی است که مسافر به دیگر خدمات مانند اقامتگاه و هتل برای اقامت احتیاج دارند بنابراین مجموع این خدمات به معنای برگزاری تور و مسافرت است.

رفیعی اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی بلیت پرواز ها را به طور کامل فروختند پس تا زمانی که بلیت ها فروخته می گردد پرواز ها انجام می گردد مسافر هم هست.

وی تأکید کرد: هم اکنون هیچ گونه تبلیغی برای برگزاری تور های گردشگری در دفاتر خدماتی انجام نمی گردد و به دفاتر ابلاغ شده که بدون تبلیغ برای برگزاری تور و صرفاً به صورت چراغ خاموش فقط به مسافران شرکت های هواپیمایی خدمات ارائه گردد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گفت: اگر مسؤولان می خواهند رفت و آمد ها به 20 کشور خارجی که با شرایط حاد شیوع بیماری کرونا روبرو اند را کنترل و مدیریت نمایند باید فعالیت حدود 16 شرکت هواپیمایی را محدود نمایند.

رفیعی اضافه کرد: وقتی فعالیت شرکت های هواپیمایی محدود و پرواز ها ممنوع گردد آن وقت دفاتر خدمات گردشگری نیز چیزی برای فروش ندارند و مسافری هم نخواهد بود.

وی گفت: مسؤولان به جای اینکه ممنوعیت ها را در جا های درستی اجرا نمایند آسان ترین جهت ها را انتخاب می نمایند و از مردم می خواهند مسافرت ننمایند و یا از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می خواهند که بلیت نفروشند و خدمات هتل و اقامت گاه ارائه ننمایند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری توضیح داد: مردم چقدر باید تاوان تصمیم گیری های اشتباه مسئولان مربوط در ستاد کرونا را پرداخت نمایند.

رفیعی اضافه کرد: یک هفته پیش در بخشنامه ای پرواز را به 20 جهت و کشور ممنوع کردند، اما هیچکدام از این بخشنامه ها ضمانت اجرایی ندارد.

وی درباره سفر و پرواز به مقصد کشور هند گفت: در این جهت مسافر و پرواز ها خیلی محدود است و معمولاً پرواز ها موردی انجام می گردد مانند بازگشت تیم فوتبال پرسپولیس از کشور هند که هفته گذشته انجام شد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اضافه کرد: چنان چه اتباع دو کشور هند و ایران تقاضای سفر داشته باشند پرواز به مقصد کشور ها انجام می گردد.

رفیعی تأکید کرد: با یک بخشنامه به راحتی می توانیم ورود مسافر را از هر کشوری که شرایط حادی در زمینه شیوع بیماری کرونا دارد ممنوع کنیم با این راه چاره دیگر مسافری از این کشور ها نخواهیم داشت و به طور اتوماتیک نه بلیت فروخته و نه پروازی انجام می گردد، اما تا به امروز شاهد اجرای چنین بخشنامه هایی نبودیم.

وی گفت: چرا برای مدیریت ورود و خروج مسافر از کشور ترکیه یا هر کشوری که شرایط شیوع بیماری کرونا را دارد شرکت های هواپیمایی را تعطیل نمی نمایند آن وقت چطور انتظار دارند مسافرت انجام نگردد.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اضافه کرد: تا به امروز به بخش گردشگری جفا شده است در حالی که اگر سفر در سبد گردشگری انجام گردد از آن جا که شیوه نامه ها اجرا می گردد شیوع بیماری نداریم در حالی که سفر های بی ضابطه و اقامت در مراکزی که مجوز ندارند عامل شیوع بیماری است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1488

به "رئیس انجمن دفاتر گردشگری: هیچ پروازی به هند انجام نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن دفاتر گردشگری: هیچ پروازی به هند انجام نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید