ملاقات نماینده قطر با زلمای خلیل زاد و مذاکره کننده ارشد طالبان

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز چهارشنبه سهیل شاهین سخنگوی گروه طالبان گفت که تیم مذاکره کننده این گروه و دولت افغانستان روز سه شنبه پیرامون شتاب بخشیدن به فرایند تبادل نظرها با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند.

ملاقات نماینده قطر با زلمای خلیل زاد و مذاکره کننده ارشد طالبان

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

در همین ارتباط، مطلق بن ماجد القحطانی فرستاده ویژه قطر در امور ضدتروریسم و میانجی گری برای حل مناقشه، روز چهارشنبه با زلمای خلیل زاد فرستاده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان و همینطور عبدالحکیم شیخ رئیس هیأت نمایندگی طالبان برای تبادل نظرهای بین افغان در دوحه ملاقات و تبادل نظر کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه ای با اشاره به اینکه دو طرف در خصوص فرایند صلح جاری و تبادل نظرهای دوحه صحبت کردند، خاطرنشان کرد: دکتر مطلق بن ماجد القحطانی فرستاده ویژه وزارت خارجه (قطر) در امور ضدتروریسم و میانجی گری برای حل مناقشه، روز چهارشنبه با زلمای خلیل زاد و هیأت همراهش ملاقات کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نماینده ویژه قطر بعلاوه با شیخ عبدالحکیم شیخ مذاکره کننده ارشد طالبان ملاقات نموده است. القحطانی در ملاقات با این مقام طالبان شرایط فرآیند صلح در افغانستان را مورد آنالیز قرار داد.

لازم به ذکر است، تبادل نظرهای صلح میان مقامات کابل و طالبان سپتامبر گذشته در مرکز قطر شروع شد. در اوایل دسامبر، کابل و طالبان خاطرنشان کردند که بر سر چارچوب تبادل نظرها به توافق رسیده اند و از این رو اجازه دادند که مذاکرات بعدی در خصوص موضوعات ماهوی برگزار گردد. هرچند از آن موقع تا به امروز پیشرفت اندکی حاصل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1596

به "ملاقات نماینده قطر با زلمای خلیل زاد و مذاکره کننده ارشد طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات نماینده قطر با زلمای خلیل زاد و مذاکره کننده ارشد طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید