دو اعدام در آمریکا طی دو روز؛ سه نفر دیگر در انتظار اعدام

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، 200 نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام و پس از مرگ از اتهام ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.

دو اعدام در آمریکا طی دو روز؛ سه نفر دیگر در انتظار اعدام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میزان، مقامات آمریکا روز های پنجشنبه و جمعه گذشته، نهمین و دهمین اعدام فدرال سال 2020 این کشور را اجرا کردند.

به گزارش شبکه سی ان ان، در طول 2 روز و در میانه اعتراضات، طی 2 روز در آمریکا، 2 حکم اعدام اجرا شده است.

روز پنجشنبه گذشته اعدام براندون برنارد، شهفرایند سیاهپوست آمریکایی پس از مخالفت دیوان عالی با تعویق 2 هفته ای زمان اجرای حکم، با تزریق کُشنده در زندان تره هوت، ایالت ایندیانا، محل اجرای اعدام های فدرال، اجرا شد.

روز جمعه نیز آلفرد بورژوا 56 ساله که در سال 2004 به اعدام محکوم شده بود، به همین روش اعدام شد.

در حالی که اعتراضات به این اعدام ها در آمریکا رو به افزایش است، 3 اعدام دیگر نیز برای روز های باقیمانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ برنامه ریزی شده است.

اخیرا نزدیک به 100 نفر از دادستان های فعلی و پیشین، دادستان های کل، روسای پلیس سابق و فعلی، مقام های وزارت دفاع و ... با ارسال نامه ای به وزارت دادگستری خواهان توقف فرایند اجرای اعدام فدرال شدند.

اصلی ترین دلیل این درخواست و البته مخالفت مردم آمریکا با اجرای مجازات اعدام، اثبات بی گناهی محکومان پس از صدور حکم و یا اجرای آن است.

از سال 1973 تا به امروز دستکم 72 نفر در آمریکا پس از محکومیت به اعدام، پیروز به اثبات بی گناهی خود شده اند؛ حدود 200 نفر نیز پس از مرگ از اتهام ها تبرئه شده و بی گناهیشان ثابت شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1228

به "دو اعدام در آمریکا طی دو روز؛ سه نفر دیگر در انتظار اعدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو اعدام در آمریکا طی دو روز؛ سه نفر دیگر در انتظار اعدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید