درمان در فضای باز برای بیماران مفیدتر است؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، زیگموند فروید، روش های دیگری مانند بعضی از روانشناسان که در پشت سر بیمار می نشینند و از تماس چشمی امتناع می نمایند را نیز عملی می کرد؛ ولی دسته ای از بیماران تنها در فضای باز احساس آزادی داشتند و آزادتر صحبت می کردند. فروید در واقع این روش را اینگونه کشف کرد؛ او با یک دسته از جوانانی آشنا شده بود که آنها قبول نمی کردند با روان پزشک دیدار نمایند و پشتوانه روانی داشته باشند. حال فروید مجبور به دیدار آنها، خارج از اتاق مشاوره خود شد. فروید سعی می کرد آنها را در جاهایی که اغلب وقت می گذراندند مانند پارک ها، دیدار کند و با آنها وارد گفت و گو گردد. جالب است که همکاری بیماران در این مکان های باز حتی بیشتر از بیمارانی بود که با خواست خود به مطب درمانگر می آمدند. فروید اعتقاد داشت که نشستن بیمار، مقابل یک درمانگر در یک فضای بسته، می تواند برای بیمار دلهره آور و تحت فشارهای بالینی باشد. به همین دلیل بود این روش (دیدار بیمار و درمانگر در فضای باز) از حدود یک قرن پیش شروع شد.

درمان در فضای باز برای بیماران مفیدتر است؟

در واقع بیمار نیاز دارد که به میزان درمانگر، مالک فضای درمان باشد. در این صورت است که بیمار احساس استرس کمتری می نماید و تمرکز بیشتری روی فرایند درمان خود می گذارد. شاید جالب باشد که بدانید بسیاری از بیماران، به دلیل فشار روانی حاکم بر اتاق مشاوره به دیدار روان شناس یا روان پزشک خود نمی فرایند. اما آیا این روش تنها برای پزشکان روان شناس و روان پزشک قابل اجرا است؟ یا برای دیگر پزشکان نیز امکان درمان در فضای باز وجود دارد؟ هر احساس منفی و مثبتی که ما از اتمسفر اطراف خود دریافت می کنیم اثری مثبت یا منفی بر بدن ما دارد. همانطور که خندیدن و احساس شادی بر عملکرد گردش خون در بدن اثر مثبت دارد، غم و اندوه نیز اثر منفی در بدن به جای می گذارند. بسیاری از بیماری های جسمی ما به دلیل بیماری و عقده های روان ما به وجود می آیند.

در این باره بخوانید:

شب زنده دار هستید یا سحرخیز؟ تفاوت ها را بدانیم

5 موردی که بهتر است در گوگل جست و جو نکنید

گاهی اوقات در صحبت کردن با یک دوست این موضوع حل شده و احساس سنگینی نفس و التهاب رگ های عصبی از بین می رود؛ اما گاهی موضوع عمیق تر این حرف هاست و حتی ممکن است ریشه در کودکی ما داشته باشد که به راحتی قابل شناسایی و حل شدن نیست. حال اگر بیمار برای تشخیص و درمان سردرد (و دیگر بیماری های جسمی) که ممکن است ریشه در روان ما داشته باشد به پزشک مراجعه کند، مجبور به تحمل فشارهای بالینی فضای بسته نیز است. فروید روانپزشک بود؛ اما با این حال برای همه بیماران خود، روش درمان در فضای باز را انتخاب نمی کرد. بنابراین، انتخاب این روش برای درمان بیماران، چه در حوضه روان درمانی و چه در حوضه جسم درمانی بر عهده پزشک معالج است.

منبع: سایک

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1755

به "درمان در فضای باز برای بیماران مفیدتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان در فضای باز برای بیماران مفیدتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید