حضور مدیران مدارس استثنایی در شاد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمام مدیران مدارس استثنایی با نصب شاد، در این شبکه آموزشی حضور دارند.

حضور مدیران مدارس استثنایی در شاد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل فوق لیسانس در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای هماهنگی شبکه شاد آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تأثیر قرار گرفته است، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دانش آموز در جهان تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام، استفاده از فناوری های نوین و فضای مجازی است.

وی اضافه نمود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند و همچنین صدا و سیما نیز در این ایام به یاری آموزش و پرورش آمد.

حسینی با اشاره به آسیب های استفاده از پیغام رسان های مختلف گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلتفرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که انتها شبکه آموزش دانش آموزان(شاد) آماده ارائه آموزش های مجازی به دانش آموزان شد.

وی ادامه داد: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و نباید گذاشت آموزش های مجازی گرفتار روزمرگی گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: باید تمام کوشش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش آموزان با احتیاج ویژه شامل مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.

وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه اندازی شده است، گفت: مطالب آموزشی، محتوای مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان ها باید جمع آوری شده و در کانال قرار گیرد.

حسینی اضافه نمود: شاد یک ظرفیت ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و نحوه مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه ای دسترسی ندارند، گفت: عدالت آموزشی حکم می نماید که برای این دسته از دانش آموزان فکری کنیم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش آموزان و ارائه بسته های آموزشی به شیوه های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه نمود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می توان از آموزش های تک دانش آموزی، آموزش های منزل محور و ارائه بسته های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و برطرف مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه بعضی از دانش آموزان استفاده کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پروتکل آموزش زبان اشاره برای کادر درمانی بیمارستان ها و مرکز بهداشتی جهت برقراری ارتباط با افراد ناشنوا مبتلا به بیماری کرونا، درقالب یک فیلم آموزشی تهیه و تدوین شد.

وی در تبیین این موضوع ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت­ های ارتباطی افراد با آسیب شنوایی، آموزش کلمات و واژگان کاربردی در این حیطه، به پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت و کادر سلامت به منظور تعامل موثر با ناشنوایان می تواند گام موثری در پیشگیری، کنترل و درمان، بیماری برای این گروه باشد.

حسینی تأکید کرد: کارشناسی برنامه ریزی آموزشی دانش آموزان با آسیب شنوایی این سازمان ، مراحل پایانی تدوین فیلم آموزش زبان اشاره برای برقراری ارتباط با افراد ناشنوا مبتلا به بیماری کرونا را در دست اقدام دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با آموزش کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت،کارکنان بخش تشخیص بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی مسائل ارتباطی این گروه مرتفع گردد.

وی گفت: با توجه به لزوم توجه به تمامی اقشار جامعه و نوع احتیاج آنها در دریافت خدمات و آموزش، تدوین پروتکل های آموزشی و بهداشتی برای گروه های مختلف افراد با احتیاج ویژه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حسینی گفت: این فیلم آموزشی در چهار کلیپ، شامل صد واژه و جمله در بخش های راهکارهای پیشگیری، علائم بیماری، برقراری ارتباط با افراد با آسیب شنوایی و واژگان عمومی تدوین شده است.

وی اضافه نمود: این فیلم در پورتال سازمان، شبکه شاد، بستر فضای مجازی و دیجیتالی و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار کادر سلامت قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 835

به "حضور مدیران مدارس استثنایی در شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور مدیران مدارس استثنایی در شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید