بازنگری در سرفصلهای آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقای کیفیت آنها

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، ایسنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، بازنگری در سرفصلهای آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقای کیفیت آنها صورت گرفت.

بازنگری در سرفصلهای آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقای کیفیت آنها

یاور عبیری، رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران گفت: چند سال است که آموزش در بخش بومگردی ها آن چنان که باید انجام نمی شود، در دوره های آموزشی هم که زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار میشد کتاب قطور 700 صفحه ای را با عنوان کلی تاسیسات گردشگری آموزش می دادند که موضوع آن بیشتر به هتلها بر می شود تا بومگردی ها. از طرفی مفاهیم آن کتاب 700 صفحه ای برای جامعه بومگردی که عموما در روستاها هستند کاربردی ندارد. با رایزنی هایی که با معاونت گردشگری انجام شد، قرار شد نگاه آموزشی در بومگردی ها اصلاح شود و سرفصل ها تغییر کند.

او افزود: این سرفصل ها به دو بخش عمومی و تخصصی دسته بندی شده تا بیشتر کاربرد داشته باشد و تمام موضوعات تخصصی مرتبط با کسب و کار بومگردی لحاظ شده تا در ارتقای کیفیت آنها تأثیر بگذارد. البته باید جزئیات این سرفصل ها را تا یک ماه آینده معین کنیم تا آموزش ها از اوایل پاییز سال جاری براساس سرفصل های نو شروع شود.

رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بومگردی ایران بعلاوه گفت: از معاونت گردشگری انتظار می رود آموزش های بومگردی به شکل عملیاتی و منطقه ای در اقامتگاه های بومگردی انجام شود. ما معتقدیم این آموزش ها نباید به مدیر اقامتگاه محدود شود و باید تمام کارکنان به شکلی تجربی این آموزش ها را دریافت نمایند تا در کیفیت خدمات این اقامتگاه ها تأثیر خود را نشان دهد. بنابراین توقع داریم در ادامه شکل اجرا و ارائه آموزش های بومگردی تغییر کند.

عبیری بعلاوه در پاسخ به اینکه با توجه به مسائل و کیفیت خدمات دهی بعضی بومگردی ها، آیا سرفصل ها براساس آسیب شناسی این مسائل تهیه و تدوین شده، اظهار کرد: ما روی این سرفصل ها کار کردیم و براساس احتیاج بومگردی ها آن را تدوین نموده ایم. شاید در زمان اجرا متوجه مسائل آن شویم و برای یک سال آینده دوباره بازنگری کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2130

به "بازنگری در سرفصلهای آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقای کیفیت آنها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازنگری در سرفصلهای آموزشی اقامتگاه های بومگردی با هدف ارتقای کیفیت آنها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید