اسکار اسپانیا از کیت بلانشت تجلیل می نماید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، کیت بلانشت جایزه بین المللی گویا را از آموزشگاه فیلم اسپانیا دریافت می نماید.

اسکار اسپانیا از کیت بلانشت تجلیل می نماید

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، آموزشگاه فیلم اسپانیا گفت کیت بلانشت اولین دریافت کننده جایزه گویا بین المللی خواهد بود.

آموزشگاه فیلم اسپانیا که در حال حاضر به ریاست ماریانو باروسو اداره می گردد جایزه جدیدی به نام جایزه بین المللی گویا را ایجاد نموده تا از طریق آن به تجلیل از هنرمندانی بپردازد که به سینما به عنوان رسانه ای که گردآورنده فرهنگ های مختلف است یاری نموده اند. در اعلامیه این آموزشگاه آمده است که کیت بلانشت به علت فعالیت های تاثیرگذارش در سراسر دنیا به عنوان یک بازیگر، تهیه کننده و کارگردان هنری این جایزه را دریافت خواهد نمود.

این جایزه در مراسمی که 12 فوریه در والنسیای اسپانیا برگزار می گردد به بلانشت اهدا خواهد شد.

بلانشت 2 جایزه اسکار، 3 جایزه بفتا و 3 جایزه انجمن بازیگران سینما را در کارنامه دارد. وی به تازگی بازیگر فیلم کوچه کابوس گی یرمو دل تورو بوده و در به بالا نگاه نکن هم بازی نموده است. بازی در جاسمین آبی، هوانورد، بابل و الیزابت از دیگر نقش آفرینی های وی در عرصه سینما هستند.

وی در طول دوران کاری اش با کارگردان های صاحب نامی از آدام مک کی گرفته تا استیون سودربرگ، آنتونی مینگلا، سالی پاتر، وس آندرسون و ریدلی اسکات همکاری نموده است.

بلانشت به تازگی فراوری تار برای تاد فیلد را به سرانجام برده که در آن هم به عنوان بازیگر و هم تهیه کننده اجرایی حضور داشت. وی قرار است در فیلم آینده پدرو آلمادوار با عنوان هدایت برای زنان نظافت کار بازی کند و اکنون در مرحله پیش فراوری سریال سلب مسئولیت برای اپل به کارگردانی آلفونسو کوارون است.

این بازیگر به علت فعالیت های بشردوستانه اش به عنوان سفیر حسن نیت دنیای آژانس پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان و به عنوان عضو همیشگی بنیاد حفاظت از استرالیا چندین جایزه و مدرک دکترای افتخاری دریافت نموده است.

جوایز گویا که جایزه ملی و معتبرترین جایزه سینمایی اسپانیاست به یاد گویا نقاش مشهور اهدا می گردد. این جایزه که از معتبرترین جایزه های سینمایی دنیا هم به شمار می رود از سال 1987 تاسیس شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1882

به "اسکار اسپانیا از کیت بلانشت تجلیل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکار اسپانیا از کیت بلانشت تجلیل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید