از تفریحات رایگان توکیو بیشتر بدانید

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، توکیو مرکز ژاپن به عنوان یکی از پر جمعیت ترین کلان شهرهای جهان به شمار میرود و علی رغم نظر بعضی افراد که آن را گران قیمت می دانند، هزینه سفر می تواند کاملا ارزان تمام گردد.

از تفریحات رایگان توکیو بیشتر بدانید

بیشتر مردم بر این باور هستند که توکیو شهر گران قیمتی است، اما تعداد تفریحات و جاذبه های رایگان این شهر باعث حیرت شما شده و سفر مقرون به صرفهی را برایتان رقم می زند. برای این که از منظره ها زیبای شهر لذت ببرید، به شیبویا (Shibuya) بروید یا از قصر امپراطوری بازدید کنید. چنانچه با ما همراه باشید، با برترین تفریحات رایگان توکیو آشنا خواهید شد.

1. معبد سنسوجی

معبد سنسوجی (Sensō-ji) قدیمی ترین معبد توکیو به شمار می رود، پس حتما بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. این معبد که با نام آساکوسا کانون (Asakusa Kannon) نیز شناخته می شود، در قرن هفتم بعد از میلاد ساخته شد. مردم معتقد هستند دودی که از گلدان بزرگ بخور بیرون می آید، قدرت شفادهندگی دارد؛ به همین علت افرادی را خواهید دید که این دود را به بدن خود می مالند. درهای سالن اصلی این معبد از ساعت 6 صبح تا 5 بعدازظهر به روی مردم باز است. به خیابان های اطراف معبد نیز سر بزنید و از اسنک های متنوعی که در آن فروخته می شود، نظیر کلوچه های سنتی برنج، کیک های شیرین لوبیا و خوراکی های مدرن تر مانند بستنی سیاه کنجد لذت ببرید.

2. معبد میجی

معبد میجی (Meiji) یک زیارتگاه بزرگ شینتو است که به ارواح محترم امپراتور میجی و همسرش پیشکش شده است. این معبد در سال 1920 در منطقه سرسبزی در مرکز توکیو ساخته شد و حدود 178 هکتار را پوشش می دهد. روش های مختلفی برای احترام گذاشتن به این مکان وجود دارد، مانند تعظیم کردن هنگام ورود. معبد میجی از طلوع تا غروب آفتاب باز است.

3. فستیوال ها

فستیوال ها بخش مهمی از فرهنگ ژاپن به شمار می فرایند و معمولا در طول سال برگزار می شوند. تم این مراسم ها تنوع زیادی دارد و شامل گل، باروری، طول عمر، مرده، ماه، بچه ها، ستارگان و غیره است. در طول این جشن ها نیز احتمالا شاهد حرکت دسته جمعی مردم، دکه های غذا و تفریح های زنده خواهید بود. یکی از این فستیوال ها، سانجا (Sanja) نام دارد و در سومین هفته از ماه می در معبد آساکوسا به احترام سه تن از بنیانگذاران معبد سنسوجی برگزار می شود.

4. بازار ماهی تسوکیجی

بازار ماهی تسوکیجی (Tsukiji) یکی از بزرگ ترین بازارهای ماهی در جهان محسوب می شود و مکانی شناخته شده برای مردم محلی و گردشگران سحرخیز است. این بازار فعالیت خود را از ساعات ابتدایی صبح شروع نموده و هر نوع ماهی که فکرش را بکنید، از ماهی های گرانی نظیر خاویار گرفته تا ماهی های مقرون به صرفه به فروش می رساند. از آنجا که ورود به این بازار رایگان است، ارزش یک بار تماشا را دارد. حتی می توانید تازه ترین سوشی و ساسیمی را تست کنید. دوشنبه تا شنبه از ساعت پنج تا یازده صبح وقت دارید از این محل تماشا کنید، هر چند یکشنبه ها و بعضی چهارشنبه ها نیز تعطیل است.

5. اتاق بازی سونی

اگر به طبقات یک تا چهار ساختمان باعظمت سونی بروید، می توانید به رایگان در اتاق بازی سونی از آخرین محصولات این شرکت لذت ببرید. در اینجا آخرین ورژن گجت ها را خواهید دید که بعضی از آن ها حتی به بازار نیامده است، از یازده صبح تا هفت شب وقت دارید از این مکان تماشا کنید. علاوه بر این حتی جدیدترین پلی استیشن روی مانیتوری با کیفیت عالی در اختیار بازدیدنمایندگان قرار گرفته است. بازدید از نمایشگاه مراکز دیگری مانند گالری نیسان، پاناسونیک سنتر، هوندا ولکام پلازا و مگا وب تویوتا نیز رایگان است.

6. نمایشگاه عکس

در طول اقامت خود در توکیو قطعا منظره ها فوق العاده ای را خواهید دید که ارزش عکس گرفتن را دارند. با این حال اگر حس و حال عکاسی ندارید، سری به بعضی از برترین نمایشگاه های عکس شهر بزنید که به وسیله نام های سرشناس در عرصه عکاسی برگزار می شود. فوجی، کانن، نیکون و کداک نمایشگاه های خود را در گینزا بر پا می نمایند در حالی که نمایشگاه های کونیکا، مینولتا و پنتاکس در شینجوکو در معرض دید عموم قرار می گیرد. در این نمایشگاه های آثار هنرمندان آماتور و حرفه ای به نمایش درمی آید و بعضی از آن ها موزه دوربین نیز دارند.

7. تور پیاده روی

یکی از راه های تماشای منظره ها زیبای توکیو همراه شدن با یکی از تورهای رایگان محلی است. گروه های راهنمای سیستماتیک گودویل (Systematized Goodwill Guide Groups) را اغلب دانش آموزان، زنان خانه دار و بازنشسته ها تشکیل می دهند و محدوده فعالیت آن ها سراسر شهر را پوشش می دهد. این تورها از نقاط مختلف شهر حرکت نموده و جاذبه های متعددی نظیر پارک اوئنو (Ueno)، قصر سلطنتی و ... را به افراد نشان می دهد. این تورها رایگان هستند و شما فقط باید بابت کتاب راهنما و ورودی به این جاذبه ها پول پرداخت کنید.

8. پارک ها و باغ ها

درختان بونسای، فانوس های سنگی، باغ های صخره ای ذِن و غیره را در باغ های ژاپنی سراسر توکیو خواهید دید، البته ورود به بسیاری از آن ها رایگان است. باغ Higashi Gyoen بخشی از قصر امپراطوری است، باغ معبد نزوجینجا (Nezu-jinja) که به شکوفه های آزالیا در ماه مه معروف است، باغ شین ادوگاوا (Shin Edogawa) که به عنوان یک باغ کلاسیک ژاپنی دارای فانوس های سنگی و ماهی کپور است. پارک اوئنو نیز به واسطه شکوفه های زیبای گیلاس در ماه آوریل معروف بوده و تعدادی موزه را نیز در خود جای داده است.

9. تماشای منظره ها توکیو

ساختمان شهرداری توکیو با 243 متر ارتفاع شامل برج های دوقلویی با 45 طبقه بوده و هنر دست کنزو تانگه (Kenzo Tange) است. با آسانسور سریع این سازه می توانید در عرض 55 ثانیه به طبقه 45 برسید که سکویی عمومی برای تماشای منظره ها خیره نماینده شهر دارد، به خصوص در روزهایی که هوا خوب است، قطعا منظره زیبای یوکوهاما تا جنوب غربی شهر و کوه فوجی در غرب را خواهید دید. از 9:30 صبح تا 11 شب می توانید به رایگان از این مکان استفاده نموده و لذت ببرید.

10. موزه ها

در سفر خود به توکیو از بازدید موزه های متعدد این شهر غافل نشوید، به ویژه که بسیاری از آن ها رایگان هستند. از این بین می توان به موزه هایی مانند موزه سومو (Sumo)، پارازیت، تبلیغات، عینک آفتابی، آتش، اسکناس، ارز و غیره اشاره نمود. پس از ورزش سومو گرفته تا عینک را می توانید بدون هیچ هزینه ای در این موزه ها ببینید.

11. منطقه شیبویا

شیبویا یکی از منطقه ها خاص توکیو به شمار می رود که در بین افراد محلی و گردشگران شناخته شده و معروف است. این منطقه یکی از شلوغ ترین تقاطع های عابر پیاده در کل جهان را دارد. ویژگی منحصر به فرد شیبویا به حس و حال متنوع خیابان ها و محله های آن برمی شود و در نتیجه تجربه ای خاص و جالب را برای بازدیدنمایندگان به همراه دارد. فروشگاه هایی در سطح جهانی، کلوپ ها و غیره قطعا می تواند اوقات خوشی را برای همه به خصوص جوانان به ارمغان آورد.

12. پیاده روی در اوموتساندو

بلوار مملو از درخت اوموتساندو (Omotesando) یکی از مشهورترین خیابان های توکیو است. در سراسر این خیابان شاهد مغازه هایی از بزرگ ترین طراحان جهان خواهید بود و در نتیجه مکانی عالی برای خرید کردن به شمار میرود. علاوه بر این ضمن پیاده روی در این خیابان می توانید معماری مدرن و خلاقانه معمار معروف ژاپنی، تادائو آندو را ببینید.

منبع: کجارو / hostelworld.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1813

به "از تفریحات رایگان توکیو بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تفریحات رایگان توکیو بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید