آویتا 11؛ شاسی بلند تازه چانگان با طراحی ایرانی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، آویتا 11 طراحی آینده نگر و خاصی را ارائه می نماید تا به نوعی خود را از دیگر رقبای چینی فاصله دهد. هر چند شباهت هایی به بعضی محصولات روز بازار جهانی مانند پورشه قابل احساس است، اما به هر ترتیب این طراحی پیروز و کاملا مشتری پسند به نظر می رسد.

آویتا 11؛ شاسی بلند تازه چانگان با طراحی ایرانی

آویتا 11 نام خودرویی است که به عنوان یک شاسی بلند چینی معرفی شده و در بازار چین از 50 تا 87 هزار دلار با توجه به تریم قیمت گذاری می گردد.

آویتا در واقع محصول ائتلاف کمپانی های چانگان، هواوی و CATL است. جالب است بدانید CATL بزرگ ترین فراورینماینده باتری لیتیم-یون در جهان است که دفتر مرکزی آن فوجیان چین واقع شده است. با توجه به سابقه و حوزه فعالیت کمپانی های فوق، نتیجه می گیریم که آویتا به وسیله چانگان فراوری می گردد، هواوی مسئول فناوری های هوشمند بویژه در قسمت کابین است و CATL نیز بسته های باتری را آماده می نماید.

خودرو از منظر ابعاد برابر با 4880 میلیمتر در طول، 1970 میلیمتر در عرض و 1601 میلیمتر در ارتفاع پیشرفته است. فاصله بین محور ها 2975 میلیمتر و وزن خالص با توجه به تریم 2280، 2365 و 2425 کیلوگرم محاسبه شده است.

آویتا 11 طراحی آینده نگر و خاصی را ارائه می نماید تا به نوعی خود را از دیگر رقبای چینی فاصله دهد. هر چند شباهت هایی به بعضی محصولات روز بازار جهانی مانند پورشه قابل احساس است، اما به هر ترتیب این طراحی پیروز و کاملا مشتری پسند به نظر می رسد.

یک نکته جالب در رابطه با آویتا 11 به حضور طراح ایرانی مجموعه چانگان یعنی نادر فقیه زاده در این پروژه مربوط می گردد. این طراح ایرانی که سابقه همکاری با کمپانی ب ام و را دارد همچون بعضی از طراحان برجسته جهان در سکوت خبری چند سالی است که برای برند چانگان فعالیت می نماید. به عنوان یک الکتریکی خالص، در بخش پیشرانه از 2 موتور برای آویتا 11 استفاده شده که مجموعا 570 اسب بخار خروجی و 650 نیوتن متر گشتاور دارند.

در تریم پایه از باتری 90.38 کیلووات ساعت استفاده شده و در تریم بالاتر ظرفیت به 116.79 کیلووات ساعت افزایش می یابد. برد حرکتی آویتا 11 به ترتیب 555 و 680 کیلومتر است. زمان لازم برای شارژ باتری با شارژر استاندارد 10.5 و 13.5 ساعت محاسبه شده است. باتری ها از فناوری شارژ سریع تا 240 کیلووات نیز پشتیبانی می نمایند.

بیشینه سرعت 200 کیلومتر برساعت است. شاخص صفر تا 100 با توجه به تریم 3.98 و 4.5 ثانیه محاسبه شده است. در بخش جعبه دنده تمامی مدل های آویتا 11 از نمونه تک سرعته هماهنگ با سامانه 4 چرخ محرک الکتریکی استفاده شده است. سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در مقدار های 12 و 22 اینچی ارائه می شوند.

کابین آویتا 11 یکی از برترین های بازار جهانی است. کیفیت بالای مواد اولیه و خلاقیت در جانمایی فناورانه ها حقیقتا در نوع خود بینظیر هستند. 3 نمایشگر دیجیتال در کنسول اصلی جلو، شارژر بی سیم، نورپردازی هوشمند 64 رنگ، درگاه یو اس بی، اس دی و تایپ-سی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی ها با حافظه، استراحتگاه هر دو ردیف، تنظیم الکتریکی عمق و ارتفاع فرمان با حافظه، پاور ویندوز 2 ردیف، آینه های الکتریکی مجهز به ریورز اتوماتیک/حافظه/تاشوی اتوماتیک/گرم کن، اسکای روف فعال، سنسور باران و... از جمله امکانات کابین هستند.

در بخش ایمنی آویتا 11 مجهز به سطح 2 رانندگی خودران است که البته همچنان نیازمند ارتباط دست راننده با فرمان خواهد بود. 34 سنسور هوشمند در این خودرو نصب شده اند که از جمله باید به 3 سنسور لایدار اشاره کنیم.

از امکانات ایمنی آویتا 11 می توان به: کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک عقب و جلو، دوربین 360 درجه، نمایش نقاط کور دید راننده، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی اس، ئی بی دی، دستیار ترمز، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نورپایین اتوماتیک، ایزوفیکس و... اشاره نمود:

منبع: فرادید
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 2079

به "آویتا 11؛ شاسی بلند تازه چانگان با طراحی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آویتا 11؛ شاسی بلند تازه چانگان با طراحی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید