آشنایی با مزایای رنگ نانویی

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، شرکت گرافیت اینوویشن اند تکنولوژیز رنگ های نانویی فراوری نموده که می تواند روی سطح کشتی ها را پوشانده و از خوردگی بدنه کشتی محافظت کند.

آشنایی با مزایای رنگ نانویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، شرکت گرافیت اینوویشن اند تکنولوژیز (Graphite Innovation and Technologies) رنگ های نانویی فراوری نموده که می تواند روی سطح کشتی ها را پوشانده و از خوردگی بدنه کشتی محافظت کند. بعلاوه این رنگ ها مانع از تشکیل رسوبات روی بدنه کشتی شده و مصرف سوخت را بهینه می نماید. این رنگ به صورت آزمایشی روی بدنه کشتی های ماهیگیری استفاده شده و نتایج قابل توجهی به دست آمده است. قرار است این رنگ های نانویی روی بدنه کشتی های بزرگتر استفاده گردد.

قرار است این رنگ نانویی فوق العاده صاف که در نوا سوشیا ساخته شده، در سال 2022 روی کشتی های بزرگ مورد آزمایش گردد. این یکی از سخت ترین آزمایش ها برای سنجش مقدار مقاومت رنگ روی بدنه کشتی خواهد بود.

در این رنگ ها از گرافن به عنوان پایه رنگ بدنه استفاده می گردد که ترکیبی قوی، لغزنده و غیرسمی است. این پوشش به جلوگیری از رسوب دریایی یاری می نماید. زمانی که موجودات آبزی به بدنه می چسبند مقدار اصطکاک بدنه کشتی را با آب افزایش می دهند، این رنگ موجب جلوگیری از چسبیدن این آبزیان می گردد، بنابراین جریان آب را در مقابل کشتی بهبود می بخشد و آن را کارآمدتر می نماید.

آزمایش های صورت گرفته قبلی بر روی شش کشتی ماهیگیری در نوا سوشیا، کاهش 20 درصدی در مصرف سوخت را نشان می دهد.

اکنون قرار است که این رنگ نانویی روی بدنه کشتی های بسیار بزرگ تر استفاده گردد، از جمله کشتی 193 متری Oceanex Sanderling، یک کشتی حمل بار که محموله ها را به نیوفاندلند و لابرادور می برد و بعلاوه کشتی 60 متری از Baffin در فهرست کشتی هایی هستند که قرار است این رنگ روی آن ها آزمایش گردد.

مو آلگرمزی، مدیر گرافیت اینوویشن اند تکنولوژیز گفت: کشتی هایی که به وسیله Oceanex و Baffin Fisheries اداره می شوند، کشتی های بزرگ تری هستند که با سرعت بسیار بالاتری نسبت به کشتی های ماهیگیری کوچک ساحلی که قبلاً تحت قرارداد ما با Transport Canada آزمایش شده اند، حرکت می نمایند. این موارد بسیار بیشتر قابل مقایسه با کشتی های حمل و نقل بزرگی هستند که ما به عنوان مشتریان کلیدی آن ها را هدف قرار می دهیم، زیرا ناوگان حمل و نقل بیشتر علاقمند به کاهش هزینه های سوخت و بهبود اثرات زیست محیطی خود هستند.

ناوگان Oceanex متشکل از سه کشتی، تقریباً نیمی از محموله را هر سال در استان نیوفاندلند و لابرادور جابجا می نماید.

متیو هاینز، معاون اجرایی Oceanex گفت: ما فکر می کنیم که این پوشش در مقایسه با پوشش دیگری که امروز روی کشتی وجود دارد، اثربخش تر باشد. این یک کشتی فولادی است که در آب نمک کار می نماید و از یخ و چیز های مختلف عبور می نماید. ما باید مطمئن شویم که بدنه محافظت شده است. چنین کشتی باید کارآمد عمل کند، به این معنی که ما نمی توانیم رشد یا رسوب را روی بدنه ببینیم.

او انتظار دارد که این پوشش حداقل سه سال دوام بیاورد. هر دو شرکت در نهایت در پی پوششی بادوام هستند که کارایی انرژی بالایی را ارائه دهد.

در مجموع 9 کشتی به عنوان بخشی از برنامه نوآوری Ocean SuperCluster دولت فدرال پوشش داده خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1822

به "آشنایی با مزایای رنگ نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مزایای رنگ نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید