وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را به عهده بگیرد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شریعتی شامگاه پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در استانداری خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: در استان خوزستان صنایع بزرگ، مادر و سرمایه بر به میزان قابل ملاحظه ای وجود دارد ولی در ازای آن صنایع مادر معادل با سرمایه گذاری های خود، اشتغالزایی ایجاد نکرده است.

وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را به عهده بگیرد

وی اضافه نمود: در خوزستان احتیاج بوده که سرمایه گذاری برای صنایع مادر و اصلی استان منشأ فراوریات بعدی و نهایی در بخش های پایین دستی ایجاد گردد.

استاندار خوزستان اعلام کرد: در صنایع بالادستی خوزستان عمده سرمایه گذاری ها را دولت انجام داده ولی در صنایع پائین دستی و میانی به علت جنگ و مسائل بعد از آن بخش خصوصی توانمند و جدی آنطور که باید و شاید شکل نگرفته و از استان های هم تراز عقب مانده است.

شریعتی با بیان اینکه سرمایه گذاری یک و نیم میلیون دلاری طرح 550 هزار هکتاری منجر به بهبود فراوری، افزایش اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در خوزستان شده است، گفت: در این راستا احتیاجمند سرمایه گذاری های تکمیلی هستیم، یعنی وقتی بالغ بر 600 هزار هکتار در طرح آبیاری مدرن سرمایه گذاری شده باید الگوی کشت هم در این اراضی رعایت گردد.

وی با تأکید بر لزوم فراهم سازی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری بخش خصوصی اطلاع داد: بر اساس برنامه ریزی باید80 هزار هکتار از این زمین ها در کشت پائیزه به چغندر اختصاص یابد که در نهایت هم برای تکمیل آن باید 10 کارخانه قند با ظرفیت فراوری 10 تُن راه اندازی گردد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه فراهم شدن زیرساخت های سرمایه گذاری منجر به انباشت سرمایه و حرکت بخش خصوصی در استان می گردد، گفت: طی 15 سال اخیر بعضی از مسائل از جمله بارندگی کم و آب و هوای نامطلوب، رغبت را برای ماندگاری و سرمایه گذاری کم نموده بود ولی سال جاری بارندگی های خوبی داشتیم که در نتیجه منجر به تلطیف آب و هوا و برطرف خشکسالی حاکم بر بخش کشاورزی شد.

شریعتی گفت: در خوزستان روزانه دو میلیون 670 هزار بشکه نفت فراوری می گردد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و تعریف پروژه های جدید نفتی این میزان به سه میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می نماید.

وی تأکید کرد: وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را به عهده بگیرد و در این راستا گام بردارد.

استاندار خوزرستان با اشاره به لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت ملی نفت ایران نسبت به مخازن نفتی ایجاد شده در خوزستان ادامه داد: طرح آمایش خوزستان تدوین شده و نفت باید موضوع توسعه خوزستان را برعهده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 68

به "وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را به عهده بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را به عهده بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید