دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معاون مطبوعاتی درباره آخرین وضعیت وام خبرنگاران که چندی قبل وعده پرداخت آن را داده بود، گفت که کارهای آن در حال رسیدن به مرحله نهایی است.

دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران

به گزارش خبرنگاران، پیش از این معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام نموده بود که به زودی وام های 20 تا 170 میلیونی با کارمزد 4 درصد به خبرنگاران اعطا می گردد.

محمد سلطانی فر در گفت وگویی با خبرنگاران درباره تصمیم نهایی برای برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات، اظهار کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر مطبوعات در امسال مهمترین دلیل برای برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات بود. مطبوعات شهرستانی و استانی باید هزینه بسیار سنگینی صرف می کردند البته بخشی از پول را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می داد. بنابراین از ارگان ها و سازمان های مختلف برای برگزار شدن یا نشدن آن، نظرسنجی کردیم. 26 مدیرکل از 31 یا 32 مدیر کل ارشاد تصمیم گرفتند که امسال نمایشگاه مطبوعات را برگزار نکنیم.

سلطانی فر اضافه نمود: همچنین مطبوعات هم دسته بندی داشتند و مطبوعات در شهرستان ها هم بیشتر با این تصمیم موافق بودند که نمایشگاه برگزار نگردد. امسال به عنوان سال صرفه جویی اقتصادی نام گذاری شد و ما هم به دنبال صرفه جویی هستیم؛ بنابراین بهتر بود که صرفه جویی را از خودمان آغاز می کردیم.

او بیان نمود: ضرورت هایی در دوران گذشته مانند 20 سال پیش وجود داشت؛ به این معنی که مطبوعات و مخاطبان را دور هم جمع می کردیم که همدیگر و مطبوعات را بشناسند. خوشبختانه می توان گفت که این ضرورت رفع شده و تکنولوژی جدید ظهور نموده که مطبوعات را معرفی و محتوای آن را ارائه می نماید؛ بنابراین این ضرورت که مطبوعات دور هم جمع شوند در حال حاضر خیلی وجود ندارد.

معاون مطبوعاتی رضایت خود را از روند برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد و در عین حال از نهایی بودن کارهای وام خبرنگاران اطلاع داد.

محمد سلطانی فر در گفت وگویی با خبرنگاران درباره انتخاب نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات بیان نمود: توضیح وظایف نمایندگان مدیران مسوول در هیات نظارت کاملا تعیین است. آن ها وظیفه نظارت بر مطبوعات، ارائه مجوز و همچنین روند مطبوعات را دنبال می نمایند که البته به اقتصاد رسانه ها ارتباطی ندارد.

معاون مطبوعاتی ادامه داد: انصراف برخی مدیران مسوول از شرکت در انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات معمولی بود. به نظرم امسال انتخابات خیلی خوب بود و از روند آن راضی هستیم و هیچ مسئله ای نمی بینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 4

به "دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تعطیلی جشنواره مطبوعات و آخرین وضعیت وام خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید