1000 نیوتن متر از پریز AMG؛ معرفی مرسدس AMG EQE 53

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، تا همین دو سال پیش، معرفی یک مدل نو AMG به وسیله مرسدس، به معنی روبه رو شدن با خودرویی مجهز به یک پیشرانه غول پیکر V8 بی نظیر با صدای همچون یک موسیقی متن مهیج، زیبا و دلنشین بود. اما رفته رفته با جایگزینی قوای محرکه الکتریکی به جای پیشرانه های درون سوز، مرسدس آ ام گ نیز تغییر رویه داده و استراتژی خود را در توسعه پیشرانه های الکتریکی دگرگون نمود و امروز شاهد رونمایی از دومین خودروی برقی در خط فراوری مرسدس AMG، پس از مدل AMG EQS هستیم.

1000 نیوتن متر از پریز AMG؛ معرفی مرسدس AMG EQE 53

مرسدس AMG EQE 53 به عنوان دومین محصول پرفورمنس AMG، از همان طراحی آشنا نسخه معمولی EQE بهره می برد که به مانند برادر بزرگ تر خود، یعنی AMG EQS 53 تنها در بعضی جزئیات با نسخه معمولی اش فرق دارد که از جمله این تفاوت ها، می توان به جلوپنجره پانامریکانا مدل های AMG با ریتمی از نوارهایی عمودی اشاره نمود که البته این جلوپنجره ها در خودروهای الکتریکی برخلاف خودروهای بنزینی که علاوه بر زیبایی وظیفه عبور جریان هوا و خنک نمایندگی موتور را بر عهده دارند، صرفا جنبه تزئینی دارد و به نوعی تنها بیانگر هویت و امضای طراحی آن برند است. اینکه چهره و استایل کلی محصولات برقی نو مرسدس زشت یا زیبا هستند، موضوعی است که جای بحث فراوان دارد و به نظر می رسد مخالفان یا منتقدان این سبک طراحی کمی بیشتر از هواداران آن هستند.

قبلی 1 از 3 بعدی

نوترین آگهی های مرسدس بنز

در نمای جانبی، نوارهای کرومی محیط شیشه ها، جای خود را به نوارهای مشکی رنگ داده اند تا در کنار رینگ های نو، ویژگی های بصری و زیبایی شناختی این مدل اسپرت را تکمیل نمایند. بعلاوه، در نمای عقب نیز اضافه شدن یک اسپویلر کوچک با لبه های مشکی، کنتراست جذابی را با سایر المان ها و جزییات اسپرت این مدل ایجاد نموده است.

در داخل کابین نیز، ارتقا و بهبودهای اجرا شده به وسیله AMG را می توان در فرم جایگاه های اسپرت، غربالک فرمان نو و سطوح تیره به همراه تزئیناتی به رنگ قرمز متضاد مشاهده کرد؛ ضمن اینکه سیستم Hyperscreen همچنان به عنوان یک گزینه سفارشی در دسترس خواهد بود و AMG برای افزایش لذت و هیجان رانندگی، صداهای مصنوعی را تحت عنوان AMG Sound Experience و بسته به حالت رانندگی انتخاب شده، به وسیله سیستم MBUX پخش می نماید. با این حال، مهم ترین تغییر اجرا شده بر روی AMG EQE را می توان در پیشرانه آن جستجو کرد.

قبلی 1 از 5 بعدی

جایی که طبق ادعای آ ام گ، EQE 53 در نسخه استاندارد به همراه دو پیشرانه الکتریکی و سیستم چهارچرخ متحرک 4Matic+، قدرتی معادل 617 اسب بخار و گشتاوری 950 نیوتن متری را فراوری می نماید . با این حال، با انتخاب بسته سفارشی Dynamic Plus می توان قدرت پیشرانه را به صورت موقتی و در بعضی شرایط خاص به 677 اسب بخار و 1001 نیوتن متر گشتاور افزایش داد. این مدل با استفاده از حالت Race Start می تواند در مدت 3/2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و در حالت استاندارد نیز این مدت زمان به 3/4 ثانیه افزایش خواهد یافت. از دیگر ویژگی های فنی این سدان الکتریکی، می توان به سیستم تعلیق بهینه شده به همراه حالت AMG Ride Control، حالت های رانندگیAMG Dynamic Select که برای هندلینگ و آیرودینامیک بهتر، ارتفاع خودرو را به مقدار نیم اینچ کاهش می دهد، اشاره نمود.

مرسدس می گوید که AMG EQE 53، بر اساس استاندارد چرخه اروپا WLTP از برد مسافتی بین 434 تا 518 کیلومتری برخوردار است که البته بسیار کمتر از برد 660 کیلومتری نسخه استاندارد می باشد، ضمن آنکه با 15 دقیقه شارژ، می تواند مسافتی معادل 180 کیلومتر را طی کند. مرسدس AMG هنوز اطلاعاتی از قیمت و نیز زمان دقیق عرضه مدل منتشر ننموده است .

خرید و فروش و قیمت خودروی مرسدس بنز

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1965

به "1000 نیوتن متر از پریز AMG؛ معرفی مرسدس AMG EQE 53" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 نیوتن متر از پریز AMG؛ معرفی مرسدس AMG EQE 53"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید