کووید، کرونا، قرنطینه: نام بچه ها پس از ویروس

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، یک کارگر مهاجر پس از ترک خانه اش در شمال شرقی هند و گیر کردن در قرنطینه، نام فرزندش را قرنطینه گذاشت.

کووید، کرونا، قرنطینه: نام بچه ها پس از ویروس

کرونا کومار و پس از آن کووید ماری اسامی جدیدی هستند که والدین بر روی بچه ها تازه متولد شده خود می گذارند و ظاهرا نگران آینده ای نیستند که این اسامی مرتبط با اپیدمی مرگبار روی سرنوشت فرزندان و هویت اجتماعی شان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، زمانی که دختر کولین تابسا در مرکز بیمارستان شهر باکولود فیلیپین در 13 آوریل به جهان آمد، او و همسرش جان توپاز تصمیم گرفتند، مراسم تولد دخترانشان را به نشانه شکرگزاری جشن بگیرند.

منجو بوری در کنار قرنطینه فرزند تازه متولدشده خود در حیاط خانه در شمال شرقی هند در حال استراحت/ عکس: خبرگزاری فرانسه

توپاز 32 ساله با ابراز احساسش از این تولد نامتعارف گفت: کووید 19 باعث رنج و ناراحتی زیادی در سراسر جهان شد.

او اضافه نمود: می خواستم نام فرزندم را کووید بگذارم که نه تنها برای ما رنج و تنهایی به همراه نیاورد، بلکه برایمان نعمت شد. آنها نام کودک جدید را کووید ماری گذاشتند.

در هفته های گذشته نیز دو مادر در جنوب شرقی هند ایده ای مشابه داشتند. ظاهرا یکی از پزشکان آنها را به چنین نامگذاری تشوبق نموده بود.

یکی از نوزادان کرونا کومار و دیگری کرونا کوماری نامیده شدند.

اس. اف باشا پزشک این زنان در این باره گفت: به آنها گفتم این امر به ایجاد آگاهی و برطرف ننگ پیرامون این شرایط یاری می نماید. خودم شگفت زده شدم، آنها این موضوع را پذیرفتند.

در اتفاقی جالب تر کزوج مهاجر در شمال شرقی هند هزاران کیلومتر از خانه خود فاصله گرفتند تا در یکی از مناطق ثروتمندتر این کشور کار نمایند اما آنها به دلیل قرنطینه در بخش ایالتی راجستان متوقف شدند. به همین دلیل نام فرزند تازه متولد شده خود را قرنطینه گذاشتند.

کولین تابسا و جان توپاس هیچ الویت دیگری برای نام دخترشان جز کووید ماری نداشتند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

سانجای بوری پدر قرنطینه در این باره به رسانه های محلی گفت: ما برای یادآوری تمام مشکلاتی در این دوران سخت تحمل کردیم نام بچه را قرنطینه گذاشتیم.

تاپاس پدر کووید ماری نیز در این باره گفت: با وجود انتقادهای مطرح شده در رسانه های محلی به خاطر نامگذاری دخترش، پشیمان نخواهد شد.

او این موضوع را حق مشروع خود خواند.

وی اضافه نمود: دخترم ممکن با آزار دیگران روبرو گردد اما ما به او می آموزیم که فرد خوبی باشد.

این زوج انقدر از انتخاب خود مطمئن بودند که اعلام کردند به گزینه دیگری فکر ننموده اند.

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 861

به "کووید، کرونا، قرنطینه: نام بچه ها پس از ویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کووید، کرونا، قرنطینه: نام بچه ها پس از ویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید