کانادا خواهان آزادی زوج اسیر در افغانستان شد

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، مقام های کانادا خواهان آزادی بی قید و شرط یک زن و شوهر کانادایی شدند که سال 2012 در افغانستان ربوده شدند. اخیرا هم ویدیویی از این زوج منتشر شده که آنها از دولت های دو طرف می خواهند برای آزادی آنها مداخله نمایند.

کانادا خواهان آزادی زوج اسیر در افغانستان شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جاشوا بویل کانادایی و کیتلین کلمن آمریکایی سال 2012 در افغانستان به اسارت گرفته شدند. آنها در ویدیویی که به شبکه حقانی وابسته به طالبان افغانستان نسبت داده می گردد، خواهان آزادی خود و دو فرزندشان شده اند.

کیتلین کلمن سال 2012 که اسیر شد، باردار بود و یک فرزند دیگر آنها هم بعدا به دنیا آمد. در این فیلم کلمن خطاب به خانواده اش گفت که این دو فرزند در دوران اسارت به دنیا آمدند.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا با بیان اینکه دولت از انتشار این فیلم اطلاع دارد، تاکید نمود: ما نگران امنیت و سلامتی جاشوا بویل و کیتلین کلمن و دو فرزند کوچکشان هستیم و می خواهیم آنها بدون قید و شرط آزاد شوند.

وزارت خارجه آمریکا هم گفت در حال آنالیز این تصاویر ویدیویی متعلق به تاریخ سوم دسامبر است.

تابستان سال 2012 این زوج به روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان سفر کردند و نهایتا راهی افغانستان شدند. این زوج ماه اوت هم در ویدیویی حاضر شدند و هشدار دادند که اگر دولت کابل به اعدام زندانیان طالبان سرانجام ندهد، آنها و دو فرزند پسرشان را می کشند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 729

به "کانادا خواهان آزادی زوج اسیر در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا خواهان آزادی زوج اسیر در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید