چطور سطل زباله را در ویندوز 11 اتوماتیک خالی کنیم؟

به گزارش عاشقان علم الکترونیک، معمولا برای حذف دائم یک فایل از رایانه خود مجبور هستیم به صورت دستی آن را از سطل زباله حذف کنیم یا از کلیدهای ترکیبی shift + delete استفاده کنیم. اما اگر خالی کردن مداوم سطل زباله برای شما خسته کننده شده، می توانید تنظیمات ویندوز 11 را به گونه ای تغییر دهید که این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام دهد.

چطور سطل زباله را در ویندوز 11 اتوماتیک خالی کنیم؟

برای فعال کردن تخلیه اتوماتیک سطل زباله دسکتاپ از فایل ها، باید به سراغ ویژگی Storage Sense ویندوز برویم. این ویژگی به ما یاری می نماید فایل های دانلود شده و فایل هایی را که به صورت موقت حذف نموده ایم را به طور کامل از سیستم خود حذف کنیم.

برای آغاز، ابتدا وارد اپ تنظیمات ویندوز شوید. می توانید از منوی استارت وارد این اپ شوید یا از کلیدهای ترکیبی Windows + i بهره ببرید. پس از ورود، روی سربرگ System کلیک کنید.

در صفحه ای که باز می گردد به سمت پایین بروید تا به گزینه Storage برسید.

پس از کلیک روی Storage به بخش Storage Management وارد شوید و روی گزینه Storage Sense کلیک کنید.

در صفحه ای که باز شده در پی گزینه ای به نام Automatic User Content Cleanup بگردید. این ویژگی را فعال کنید تا بتوانید از Storage Sense بهره ببرید.

در همین صفحه، روی گزینه Run Storage Sense کلید کنید تا منوی آبشاری ظاهر گردد و سپس فاصله زمانی اجرای اتوماتیک این ویژگی را معین کنید. به یاد داشته باشید که این گزینه به این معنی نیست که فایل های شما چه مدت در سطل زباله باقی می مانند تا حذف شوند. در ادامه با کارایی این ویژگی بیشتر آشنا خواهید شد.

گزینه هایی که برای اجرای اتوماتیک قابلیت Storage Sense پیش روی شما قرار گرفته است شامل هر روز، هر هفته، هر ماه یا در زمان کمبود فضای خالی است.

سپس باید مدت زمانی را که می خواهید فایل ها پیش از حذف به وسیله Storage Sense در سطل زباله نگه داری شوند معین کنید. برای این کار روی گزینه Delete Files in My Recycle Bin if They Have Been There for Over کلیک کنید تا منوی آبشاری ظاهر گردد و سپس از بین گزینه های هرگز، 1 روز، 14 روز، 30 روز و 60 روز یکی را انتخاب کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که ویژگی Storage Sense روی سایر فایل های رایانه شما، مانند فایل های دانلود شده هم اثر می گذارد. به همین علت، در صفحه Storage Sense تنظیمات را به گونه ای اعمال کنید که روی فایل های دانلود شده اثر نداشته باشند.

برای اجرای آنی Storage Sense به پایین صفحه بروید و روی گزینه Run Storage Sense Now کلیک کنید.

پس از این کار، عملیات با موفقیت اجرا شده است و ویندوز 11 به صورت اتوماتیک محتوای موجود در سطل زباله را در بازه معین شده تخلیه خواهد نمود.

منبع: How to Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 آذر 1400 بروزرسانی: 19 آذر 1400 گردآورنده: lov-e.ir شناسه مطلب: 1742

به "چطور سطل زباله را در ویندوز 11 اتوماتیک خالی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور سطل زباله را در ویندوز 11 اتوماتیک خالی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید